Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Network Media trøbbel

Anbefalte innlegg

Sliter litt med en av maskinene (XP) i nettverket hjemme. Kjører en SMC Barricade ruter som står som DHCP.

Poenget er at internett-tilgangen funker helt fint på de andre klientene (win98 & Mandrake 8.2), men for å få det til å funke på XP-maskina, må jeg sette Network Media til 10BaseT. Det er ingen av de andre som funker.

NIC'et er forøvrig billigste sort CNET (uten at det skulle bety så mye, vil jeg tro).

Har prøvd med alt mellom himmel og jord med DCHP/Fast IP, osv, men med like crap resultat hver gang.

Litt av vitsen med et 100Mbit-nettverk forsvinner jo forsåvidt når man må kjøre på 10Mbit...

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen gode forslag, utenom det å prøve nyeste driver og igjen prøve å sette kortet manuelt til 100Mbit. Kan være verdt å visuelt sjekke at kablingen (og kontaktene) er i orden.

Btw, jeg har hittil hatt 2 stk. CNET kort av billigste type. Det første jeg kjøpte hadde et merkelig asymmetrisk problem, hvor download lå på 40KB/s og upload på ca. 970KB/s. Og det på en 10Mbit hub, under 3 forskjellige OS. Så ikke noen annen utvei enn å bytte kortet. Det andre fungerer helt greit, men mer CNET blir det ikke :smile:

MK

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...