Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rekkevidde trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en ASUS WL-330g som skulle brukes til å koble sammen et trådløst aksesspunkt (ca 150 m i åpent terreng) til mitt hjemmeLAN slik at jeg kunne bruke AP sitt internett.

Denne har rimelig dårlig rekkevidde og ingen mulighet for tilkobling av antenne. Grunnen til at jeg kjøpte denne var at den har en modus som heter ethernet adapter, hvor den deler den trådløse tilkoblingen med alle maskinene på mitt LAN. Dette var veldig greit siden man må logge seg på med en litt spesiell VPN på det trådløse nettet, så dette kan gjøres seperat på alle maskinene.

Men ASUS sin rekkevidde er akkurat litt for kort. dvs jeg får signaler 5-6 meter bortenfor der den skal stå.

Derfor lurer jeg på om det er noen andre lignende enheter som gjør samme nytten og med bedre rekkevidde? dvs deler det trådløse nettet med mitt hjemmeLAN for å utnytte internett fra AP?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle enheter med ekstern antenne burde gi bedre signalforhold. Hvis du ikke trenger annen funksjonalitet enn ethernetadapter, så kan du bruke både Linksys Trådløs Game Adapter og DLink 108Mbit Ethernet til trådløs adapter. Er usikker på om antennen på Linksys'en er avtagbar, men det er den på D-Link'en, slik at du eventuelt kan oppgradere denne til noe som gir enda mer effekt. D-Linken støtter også WPA-kryptering, noe Linksys'en ikke gjør. WPA er kanskje ikke kritisk, siden du skal kjøre VPN uansett?

Lenke til kommentar
WPA er kanskje ikke kritisk, siden du skal kjøre VPN uansett?

WPA er ikke "vanntett" for å si det sånn, klarte senest i forrige uke å knekke den.

Når det gjelder WPA2 så kan jeg garantere at det kommer verktøy som tar dette også om så ikke alt for lenge.

Men WPA gjør det iallefall ikke enklere å dekryptere, måtte sniffe neste 1,5millioner pakker før jeg kunne kompile keyen.

På et nett der en person bruker fildelingsprogrammer o.l skaffer du lett noen millioner pakker på en god uke

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
WPA er ikke "vanntett" for å si det sånn, klarte senest i forrige uke å knekke den.

Når det gjelder WPA2 så kan jeg garantere at det kommer verktøy som tar dette også om så ikke alt for lenge.

Men WPA gjør det iallefall ikke enklere å dekryptere, måtte sniffe neste 1,5millioner pakker før jeg kunne kompile keyen.

På et nett der en person bruker fildelingsprogrammer o.l skaffer du lett noen millioner pakker på en god uke

WPA er uansett svært mye bedre enn WEP. Hvorfor gjøre jobben enkel for en tilfeldig drittsekk som måtte snuble over nettet ditt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...