Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Alternative modem på Telenor ADSL?

Anbefalte innlegg

Jeg har tre ADSL modem, og ønsker å bruke det beste. Jeg har både det "Vanlige" Alcatel SpeedTouch Home Modemet, den gamle typen og ett CISCO 677i.

Hvilke av disse er best? Hvis CISCO er det beste, (Noe jeg tror...), hvordan skal jeg så sette det opp for å fungere på linja mi?

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-01 20:04, covah skrev:

Du kan ikke velge det fritt.

Du må bruke utstyr som er i samsvar med det som står i sentralen.

Tenkte litt på dette selv, men ser at mange bruker ADSL routere. Disse er vel ikke mye i samsvar med sentralene, er de vel?

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-01 20:23, jevel skrev:

Tenkte litt på dette selv, men ser at mange bruker ADSL routere. Disse er vel ikke mye i samsvar med sentralene, er de vel?

-KJ

Slik jeg har forstått det kommer vel routeren etter modemet i rekken. Det vil si at modemet tolker signalene og sender den til routeren. Derfor antar jeg at man kan velgu router fritt, i og med at det ikke har noe med tolkningen av signalene å gjøre.

"Correct me if I'm wrong"

Lenke til kommentar

Du kan vel velge fritt blant modem og routere så lenge de støtter overføringsprotokollen: PPPoe (Point to Point Protocol Over Ethernet).

Meget mulig at Telenor har skrevet noe om dette på sine ADSL kundesider.

Arcade

Lenke til kommentar

Quote:

Du kan vel velge fritt blant modem og routere så lenge de støtter overføringsprotokollen: PPPoe (Point to Point Protocol Over Ethernet).

Nei, det stemmer ikke. Det må være samsvar mellom utstyret i sentralen og det du har hjemme.

Lenke til kommentar

det jeg ble fortalt hos telenor er at modemet må være av samme type som DSLAM i sentralen.

Hadde adsl fra Tiscali før, da fikk jeg bare en Cisco router som jeg pakka i kontakten, men jeg tror det er veldig avhengig av hva de forskjellige selskapene benytter, hør med telenor du!

Men jeg tipper du må bruke det som du får hos telenor, for så å henge på en router på det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...