Bottolph Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Kaksa skrev: Men kunne gjerne tenkt meg eit EOS300D, men då må eg nesten planlegge fotograferinga litt tidlegare. iom at det er stort og vanskeleg å ta med... Det finnes jo dslr som i størrelse og vekt er mindre enn de største kompaktene, Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kva kamera det er da? Og blir det gode bilder med dei? Lenke til kommentar
Bottolph Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Kaksa skrev: Kva kamera det er da? Og blir det gode bilder med dei? PENTAX *istDS med objektiv 18-55mm - er nå å få kjøpt i Norge. Jeg kjenner ikke til noen tester av dette, men du finner brukererfaringer på diskusjonsforum her: http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1036 Du kan se sammenlikning av størrelser her: http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...cp8800&show=all Legg merke til vekt og dimensjon som er oppgitt nederst i tabellen. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Japan Photo selger visstnok Olympus E-300 M/14-45 til 6990,- nå og har det på lager. Det er 1500 billigere enn den billigste butikken i produktguiden (!). Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 natier skrev: Jeg har funnet ut jeg skal kjøpe med et skikkelig kamera. Noe av det jeg lurer på er hva som egentlig er forskjellen på et "heldigitalt" kamera og et digitalt speilreflekskamera. Jeg tenker da på forskjellen i bruk/kvalitet, ikke på teknikk/teknologi. Har håp om å klare meg med ca 10.000,- Har vært rundt på noen fotobutikker for å finne ut av dette, men er ikke spesielt imponert av svarene jeg får. Et svar jeg fikk i går var: "Det blir mye større bilder med speilrefleks" Dette er egentlig litt feil utganspunkt for å velge kamera. Du bør først identifisere behovet ditt, og så velge kamera etter dette. Det er mye lettere. Fordeler med ikke-speilrefleks: Pris, lett å ta med seg, ofte stort zoomområde, liten størrelse, bildeinformasjon i bakruta før du tar bilder, video-funksjon og annet dilldall. Ulemper med ikke-speilrefleks: Bildekvalitet (mer støy, mer forvrengning), treg respons, bruker mer batteri, tregere zoom, dårlig manuell kontroll, kan ikke skifte objektiver, dårlig på serier, vanskeligere å oppnå liten dybdeskarphet Skal du ha med kamera over alt og knipse her og der: Ikke speilrefleks Skal du ha foto som seriøs hobby, ta actionbilder og ikke er redd for å bære på utstyr og bruke noen kroner: Speilrefleks. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 24. desember 2004 Del Skrevet 24. desember 2004 SJEKK JULEKALENDEREN! Idag er det tilbud på EOS 10D til kun 7995! Lenke til kommentar
Fetter Anton Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Etter å ha hatt et "vanlig" digitalkamera (Casio QV-5700) et år's tid, kjøpte jeg for 2 dager siden Olympus E-300 hos Oslo Kameraservice. Det er jo som å komme til en annen planet. Kjøp dSLR likegjerne først som sist; du vil ikke angre ! Lenke til kommentar
natier Skrevet 30. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2004 Bla. svarene her i forumet har gjort at jeg endte opp med Nikon D70 m/18-70 + SB600 blitz. Jeg har nå hatt kametaet et par uker og er helt enig med Fetter Anton - digital fotografering blir aldri det samme igjen. Hastigheten/responsen, den manuelle fokusen og den mekaniske zoomen gjør dette til en helt annen opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå