BigJackW Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har en 200 gb hdd, og jeg har nettopp instalert sp2. Problemet er at det bare står 183 gb når jeg skal ha 200GB!. Nonen som hvet hva jeg skal gjøre?????? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Les denne tråden (punkt 4) http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Selv om at det står at en harddisk er 200GB så er det når den er "rå" og ikke klargjort til bruk, du må ha filsystem som NTFS eller FAT og da forsvinner noe som du IKKE kan få brukt, det har med filsektor inndelingen og cluster størrelse. Når du legger inn Windows så ordnes det automatisk og legges mest sannsynlig inn på NTFS partisjon. Det er alltid "svinn" på harddisker. Samme med DVD+R plater, står kankje at de tar 4,7GB data, men gjør ikke det... kanskje 4,3 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Stenges, da trådstarter har blitt henvist til stickyen og fått svar på spørsmålet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg