Gå til innhold

Noe er VELDIG galt med mitt Radeon 9800PRO!

audhage

Anbefalte innlegg

Ooohh, det med skifting av kjøler kan felle hele retursaken hvis det er kjøpt på "feil" butikk... Senskade som følge av en brist i GPU kan vel forårsake slike feil som du opplever. Jeg sier ikke dermed at det er derfor kortet er gåent, slike ting kan skje uansett. Men du bør av naturlige årsaker ikke nevne med et ord til butikken at du har hatt en annen kjøler montert ;)

Problemet er at det er arctic silver kjølepasta mellom kjøler og GPU! Det tror jeg de finner! :( Men Det er over en maned siden! Og det var først idag det skjedde! Det er garantert ikke skade på kjernen! HELT GARANTERT!

Skal ta bilde av varen før jeg sender den! Skal jeg da ta va kjøleren og ta bilde av kjernen?

Prøver jo ikke å være sleip eller no slikt da jeg faktisk ikke har ødelagt produktet selv! Men er det noe annet jeg ikke skal nevne?

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Har nok ikke softmodda det eller noe! Eneste jeg har gjort er å montere en annen kjøler og montere tilbake til stock! Men det skulle da ikke skade! Det funket jo bra lenge etter det også! Inntil det ikke virket i dag tidlig!

"Det eneste jeg har gjort.."

Vel.. stikkord.. statisk elektrisitet...dårlig kontakt kjøler/GPU..

Problem kan dukke opp med en gang..eller seinere..

Ikke umulig du kan få nytt kort på garanti, men du har jo nå innrømmet at du har brutt garantibestemmslerne..dvs. "tuklet" med kortet..

Å bytte kjøler går som regel bra, men er en invitasjon til å få noe ødelagt.. enten fordi man er uheldig..eller rett og slett en ukyndig kløne. :)

Lenke til kommentar
Har nok ikke softmodda det eller noe! Eneste jeg har gjort er å montere en annen kjøler og montere tilbake til stock! Men det skulle da ikke skade! Det funket jo bra lenge etter det også! Inntil det ikke virket i dag tidlig!

"Det eneste jeg har gjort.."

Vel.. stikkord.. statisk elektrisitet...dårlig kontakt kjøler/GPU..

Problem kan dukke opp med en gang..eller seinere..

Ikke umulig du kan få nytt kort på garanti, men du har jo nå innrømmet at du har brutt garantibestemmslerne..dvs. "tuklet" med kortet..

Å bytte kjøler går som regel bra, men er en invitasjon til å få noe ødelagt.. enten fordi man er uheldig..eller rett og slett en ukyndig kløne. :)

Jeg vil jo helst ikke lyve da! Men er det noe jeg burde unngå å nevne?

Må jeg få pappa til å sende det inn da det ble kjøpt på hans navn?

Mvh Audun Hagen!

Lenke til kommentar

Du bør i hvert fall ikke ta av kjøleren og ta bilde av kjernen for å vise til butikken, da er garantien borte som dugg for solen :)

Send en henvendelse til butikken du har kjøpt kortet, gjerne med det bildet av skjermen din, der du skriver at det plutselig oppsto. Legg også med kvittering på kjøpet hvis du har, da ser butikken ordrenummer og navnet det er bestilt i.

Det ordner seg sikkert skal du se

Lenke til kommentar

Men herregud da! Jeg vet jo at det ikke er skader på kjernen! Den har jo fungert i måneder etter at jeg byttet vifte! Det er jo ikke slik det er om man ødelegger kjernen! Eller?

Får ta et annet bilde da! Det kommer jo forskjellige bilder hver gang jeg starter opp! :p

Uansett, jeg hørte av en at det kan være støv i AGP slotten, men jeg er for deppa til å gidde å sjekke! Men kan det være grunnen?

Mvh Audun Hagen (men må jeg få pappa til å sende den inn?

Lenke til kommentar

send det inn på pappa sitt navn ja. Eller om det er nettbutikk, send det inn på brukeren/kontoen.

Garantien derimot røyk når du byttet kjøler, så det er på en måte svindel å sende det inn på garantien. Og jeg skjønner ikke hvorfor du byttet kjøler i det hele tatt om du ikke overklokka eller softmodda det...

Lenke til kommentar
send det inn på pappa sitt navn ja. Eller om det er nettbutikk, send det inn på brukeren/kontoen.

Garantien derimot røyk når du byttet kjøler, så det er på en måte svindel å sende det inn på garantien. Og jeg skjønner ikke hvorfor du byttet kjøler i det hele tatt om du ikke overklokka eller softmodda det...

Hvorfor jeg byttet? for det første visste jeg ikke at det tok garantien! For det andre bråker den jo som bare F!

Men uansett skulle jo ikke kjernen være problemet! (tror jeg da)

Men sender den inn nå snart!

Mvh Audun Hagen (noen som vet hva gebyret kommer på om de synes det er min feil?)

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hi hi hvis vifta bråket som bare det så kunne du jo bare ha sendt det inn og fått ett nytt skjermkort! :thumbup: Men dette får vel være en lekse for deg og for andre at man ikke skal tukle med noe man ikke vet konsekvenser av! :p

Uansett er veldig synd det med skjermkortet ditt. Hadde samme problem med mit gamle Hercules 9800Pro for et år siden, sendte det inn la på noen hundringser ekstra og fikk et Hercules 9800XT! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...