Gå til innhold

Mobil til barn - hvilken modell egner seg?

Wintel

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe mobil til datteren min (under 10 år...)

Ser at det finnes flere spesialtilpassede mobiler for det utenlandske markedet, men har ikke funnet noen som selges i Norge...

Mobilen trenger forsåvidt ingen spesielle funksjoner, selv om MMS hadde vært kjekt...

Noen som vet om noen bra alternativer?

Wintel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne må jo passe finfint, trenger jo ikke all verdens funksjoner når man er 10 år.

Ja, eller 2300.

Den har vel ikke fargeskjerm, men den har jo de funksjonene man SKAL ha når det gjelder mobiltelefon.

Er det du eller datteren din som har bestemt at hun skal ha telefon?

Hvis det er du, burde du ikke kjøpe for avansert.

Hvis det er datteren din, kan du jo spørre om hva hun har tenkt å bruke den til.

Kjenner mange ti-åringer med avanserte mobiltelefoner.

Hvis det er hennes første mobil, må du kjøpe noe billig som gjør at hun er tilgjengelig.

Mange førstegangsbrukere er ikke klare over hvor mye avanserte mobiltelefoner koster og behandler dem som om de skulle vært leketøy.

Kjøp Nokia eller Siemens. De passer best til småbarn.

c6o eller 3100 er gode valg.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å kjøpe mobil til datteren min (under 10 år...)

Ser at det finnes flere spesialtilpassede mobiler for det utenlandske markedet, men har ikke funnet noen som selges i Norge...

Mobilen trenger forsåvidt ingen spesielle funksjoner, selv om MMS hadde vært kjekt...

Noen som vet om noen bra alternativer?

Wintel

Nokia 3200 eller 3220 burde være midt i blinken. Hadde en 3200 før og den var jeg veldig fornøyd med. Har alle de "nødvendige" funksjonene, + noen til, som radio...

Lenke til kommentar
Sony Ericsson T610, T630 K500i eller K700i

K700i til ei jente på under ti år? Skal ikke kjøpe en søt liten grafisk kalkulator til henne også? Bil er jo også kjekt, så kan hun kjøre dit hun vil. Og et lite hus, kanskje.

Ok, jeg overreagerer litt. Men seriøst, det er alt for mye til noen på under ti.

Lenke til kommentar
Hørte på radion før idag at folk ga 6 åringer N6230!? vet ikke om jeg tror på de sa men... bare hørte det!

Som nettopp har lært å lese og skrive? Eller ikke har lært det ordentlig engang.

Tilbake til topic; en 3100 skulle passe fint, den er liten og har utrolig gode taster.

Lenke til kommentar
Hørte på radion før idag at folk ga 6 åringer N6230!? vet ikke om jeg tror på de sa men... bare hørte det!

Som nettopp har lært å lese og skrive? Eller ikke har lært det ordentlig engang.

Tilbake til topic; en 3100 skulle passe fint, den er liten og har utrolig gode taster.

Er enig med Redline. N3100 er godt tilpasset en 10-åring, og koster ikke mye.

Lenke til kommentar

Har ikke peiling, hørte bare at det var 6 åringer før jeg gikk ut av bilen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...