Gå til innhold

endelig fant jeg et x800xt kort, men?

MatsN

Anbefalte innlegg

her er det jeg fant http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139983 som kommer innen levbar dato og riktig pris.. alltid hørt at asus har vært en bra produsent.. men det er jo bare 400mhz clock der sapphire er 520mhz.. er det et dårligere kort.. og hvorfor koster det mer osv osv osv.. skal være så jævlig vanskelig asso

her er link til det sapphire kortet jeg har LYST PÅ http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=140297

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Antatt lager

23.12 2004"

Hvis du bestiller tviler jeg på at kortet kommer i år. "Antatt lager/ubekreftet dato" er en måte nettbutikker bruker til å lokke forhåndsbestillinger på. De kan holde på sånn i måneder ved å utsette datoen, da de ikke vet når den kommer. Jeg vet at Psdata gjorde det i måneder med et X800 Pro-kort! :!:

Hvorfor ikke spare 1000 kroner, og heller overklokke kortet til Ultra-hastighet? Du får også kortet om noen dager...

POV 6800 GT til kr. 3279

+ VGA Silencer 5 til kr. 234

Eller må du ha XT/XT PE?

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke tenke meg at folk plukker opp slikt søppel som "ASUS er ikke en nevneverdig produsent" andre steder enn her på forumet.

ASUS gir deg nøyaktig det samme kortet som de andre produsentene. Det eneste som er annerledes på ASUS kortet er printbrettfargen og klistermerket på vifta samt bundle. Samme antall pipelines og vertex og pixel shaders og ikke minst klokkefrekvens. :roll:

EDIT : Og når du forøvrig allerede har starta en topic om det du vil fram til, er det helt unødvendig å starte ny fordi du vil fremheve noe du lurer på.

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=337965

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

guezz. derfor jeg velger x800 over 6800.. er pga strøm, varme og plass.. siden jeg har shuttle.. og det er så jevlig kjedelig og vente:P sitter med en shuttle vedsiden av meg amd64 3400, 1gb kingston ram(400mhz).. JEG VIL HA SKJERM KORT.. men komplett har jo fått inn vanlig x800xt da. og den er jo på 500 mhz clock.. og det er jo høyere enn asus sinn xt pe versjon

Lenke til kommentar

hmm..mange løsninger.. hvor mye tror du kortene kommer til å gå ned i pris pga x850? noen som har noen tanker om det.. fordi 9800 xt er jo drit dyrt enda.. er det feil opplysninger om asus kortet headcleaver? er det 520 mhz der og? på xt pe versjonen

Lenke til kommentar
guezz. derfor jeg velger x800 over 6800.. er pga strøm, varme og plass.. siden jeg har shuttle.. og det er så jevlig kjedelig og vente

Hvis du vil vente til nyåret, så greit for meg!

Jeg har iallefall tenkt til å spille i julen! :thumbup:

Skjønner ikke hva du klager over, 6800GT fungerer helt bra i et Shutle, ikke noe problem mes strøm, og GT-kortet bruker faktisk mindre strøm enn et X800XT (PE)

Da snakker jeg antall Watt...

Lenke til kommentar
men det er jo bare 400mhz clock der sapphire er 520mhz.. er det et dårligere kort.. og hvorfor koster det mer osv osv osv.. skal være så jævlig vanskelig asso

Det er RAMDAC-hastigheten du ser på der, (400 MHz) som ikke har noe med GPU og minne-hastigheten å gjøre. RAMDAC'en er komponenter som driver signalet til skjermen , jo høyere RAMDAC-hastighet, jo bedre bildekvalitet og oppløsning får du. (Slik jeg har forstått det)

Asus X800 XTPE har 520 MHz på kjernen og 560 MHz på minnet akkurat som alle andre XT PE kort.

Lenke til kommentar
Raptor,04/12/2004 : 12:31] GT-kortet bruker faktisk mindre strøm enn et X800XT (PE)

hvor har du dette fra?

har vært stikk motsatt i alle tester jeg har sett!!!

Raptor har rett! Dog GT-en bruker mer under idle (6W).

ati_vs_nvidia.gif

X-bit labs

Kjøleløsningen krever jo heller ikke en pci-plass

ikke gainward sin heller? den er jo stor å klumpete, men kjøler veldig bra da!

Den heller bruker ikke en pci-plass. Standardkjøling på GT bruker ganske små løsninger.

I258673.jpg

Edit: Quotingen var helt herpa! "Fikset"

Endret av guezz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...