MatsN Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 her er det jeg fant http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=139983 som kommer innen levbar dato og riktig pris.. alltid hørt at asus har vært en bra produsent.. men det er jo bare 400mhz clock der sapphire er 520mhz.. er det et dårligere kort.. og hvorfor koster det mer osv osv osv.. skal være så jævlig vanskelig asso her er link til det sapphire kortet jeg har LYST PÅ http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=140297 Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 x800xt pe mener jeg jo så klart Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skal vist komme endel nye 3Dkort ved nyttår og da faller prisen på de litt eldre endel, kanskje verdt å vente? -Bare en tanke... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 x850xt kommer nye nå til 4500 ca så faller de gammle Lenke til kommentar
guezz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 "Antatt lager 23.12 2004" Hvis du bestiller tviler jeg på at kortet kommer i år. "Antatt lager/ubekreftet dato" er en måte nettbutikker bruker til å lokke forhåndsbestillinger på. De kan holde på sånn i måneder ved å utsette datoen, da de ikke vet når den kommer. Jeg vet at Psdata gjorde det i måneder med et X800 Pro-kort! :!: Hvorfor ikke spare 1000 kroner, og heller overklokke kortet til Ultra-hastighet? Du får også kortet om noen dager... POV 6800 GT til kr. 3279 + VGA Silencer 5 til kr. 234 Eller må du ha XT/XT PE? Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 "Antatt lager23.12 2004" Hvis du bestiller tviler jeg på at kortet kommer i år. Ja, dette er nok ikke tilgjengelig før ut i 2005. Lenke til kommentar
apoxdigital Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Jeg kan ikke tenke meg at folk plukker opp slikt søppel som "ASUS er ikke en nevneverdig produsent" andre steder enn her på forumet. ASUS gir deg nøyaktig det samme kortet som de andre produsentene. Det eneste som er annerledes på ASUS kortet er printbrettfargen og klistermerket på vifta samt bundle. Samme antall pipelines og vertex og pixel shaders og ikke minst klokkefrekvens. EDIT : Og når du forøvrig allerede har starta en topic om det du vil fram til, er det helt unødvendig å starte ny fordi du vil fremheve noe du lurer på. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=337965 Endret 4. desember 2004 av apoxdigital Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du får også kortet om noen dager... POV 6800 GT til kr. 3279 + VGA Silencer 5 til kr. 234 Eller må du ha XT/XT PE? hvis du bil ha kortet i nærmeste framtid, er nok dette smartest! da får du også et kjempe bra kort, selv om det ikke er like bra som x800xt pe! et annet lite tips! vent til x850brikken kommer! da kommer antagli x800serien til å synke i pris! Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 guezz. derfor jeg velger x800 over 6800.. er pga strøm, varme og plass.. siden jeg har shuttle.. og det er så jevlig kjedelig og vente:P sitter med en shuttle vedsiden av meg amd64 3400, 1gb kingston ram(400mhz).. JEG VIL HA SKJERM KORT.. men komplett har jo fått inn vanlig x800xt da. og den er jo på 500 mhz clock.. og det er jo høyere enn asus sinn xt pe versjon Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 neida det er ikke det! det står "feil info" på noen kort, så asus sitt kort er bedre enn det! men du kan jo kjøpe x800xt og klokke til xt pe! det ville jeg gjordt! Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 hmm..mange løsninger.. hvor mye tror du kortene kommer til å gå ned i pris pga x850? noen som har noen tanker om det.. fordi 9800 xt er jo drit dyrt enda.. er det feil opplysninger om asus kortet headcleaver? er det 520 mhz der og? på xt pe versjonen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har sett flere som kjører et 6800gt på en shuttle. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 guezz. derfor jeg velger x800 over 6800.. er pga strøm, varme og plass.. siden jeg har shuttle.. og det er så jevlig kjedelig og vente Hvis du vil vente til nyåret, så greit for meg! Jeg har iallefall tenkt til å spille i julen! Skjønner ikke hva du klager over, 6800GT fungerer helt bra i et Shutle, ikke noe problem mes strøm, og GT-kortet bruker faktisk mindre strøm enn et X800XT (PE) Da snakker jeg antall Watt... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) hvor har du det fra? det er stikk motsatt de testene jeg har sett! Endret 4. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
guezz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Har sett flere som kjører et 6800gt på en shuttle. Det har jeg også! Kjøleløsningen krever jo heller ikke en pci-plass. Det blir litt verre med den Silencer 5 når en snakker om Shuttle. Jeg synes at du bør kjøpe GT-en. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kjøp x800xt hvis de har det inne, får sikkert ikke sjangsen igjen i din levealder Kjøpte x800xtpe når netshop fikk det inn for et par måneder siden, og ingen webshoper har vel fått inn noe særlig siden den tid. Ta sjansen hvis du får den! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kjøleløsningen krever jo heller ikke en pci-plass ikke gainward sin heller? den er jo stor å klumpete, men kjøler veldig bra da! Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 men det er jo bare 400mhz clock der sapphire er 520mhz.. er det et dårligere kort.. og hvorfor koster det mer osv osv osv.. skal være så jævlig vanskelig asso Det er RAMDAC-hastigheten du ser på der, (400 MHz) som ikke har noe med GPU og minne-hastigheten å gjøre. RAMDAC'en er komponenter som driver signalet til skjermen , jo høyere RAMDAC-hastighet, jo bedre bildekvalitet og oppløsning får du. (Slik jeg har forstått det) Asus X800 XTPE har 520 MHz på kjernen og 560 MHz på minnet akkurat som alle andre XT PE kort. Lenke til kommentar
guezz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Raptor,04/12/2004 : 12:31] GT-kortet bruker faktisk mindre strøm enn et X800XT (PE) hvor har du dette fra? har vært stikk motsatt i alle tester jeg har sett!!! Raptor har rett! Dog GT-en bruker mer under idle (6W). X-bit labs Kjøleløsningen krever jo heller ikke en pci-plass ikke gainward sin heller? den er jo stor å klumpete, men kjøler veldig bra da! Den heller bruker ikke en pci-plass. Standardkjøling på GT bruker ganske små løsninger. Edit: Quotingen var helt herpa! "Fikset" Endret 4. desember 2004 av guezz Lenke til kommentar
MatsN Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 jeg vet også at 6800 gt er en bra løsning, men jeg har bestemt meg for x800xt.. kansje jeg burde revurdere valget?.. tar jo evigheter før x800xt pe er for salg.. sjekke ut 6800 gt'en litt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå