Gå til innhold

8-bits ikoner plutselig!

Nilzor

Anbefalte innlegg

Etter at jeg satt inn Radeon x800 skjermkort (gamle var GForce4 ti4200) og innstallerte driverne, så ble plutselig alle ikonene i windowsmiljøet 8-bits! Ser STYGT ut. Hvorfor skjedde dette, og hva gjør jeg for å fikse det? En annen ting er at muspekern forsvinner over winamp? wtf? fatter nada. PLZ HELP!

Betalte ikke 4000 spenn for å få 8-bits ikoner ass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle et virus gjøre ikonene mine 8-bits? Bare for å presisere hva jeg mener med 8-bits:

fooked.jpg

Det på svart bakgrunn er slik det var før. Hvitt er nytt.

Endringen oppstod etter jeg satt inn nytt skjermkort. Etter man setter inn nytt skjermkort så er man nødt til å boote minst 1 gang i VGA (8-bit) mode, for å innstallere de nye driverne. I mitt tilfelle så virker det som om innstillingene for ikonene ble "hengede igjen" selv etter at jeg var ferdig. Resten av desktopen er 32-bit (Jeg ser feks hardware.no i full fargeskala).

Hele problemet er sikkert en bagatell. Jeg har aldri hatt ATI skjermkort før så det kan være noe så enkelt som en sjekkboks jeg har oversett, men det er NEPPE et virus!

Lenke til kommentar
Hullet blir beskrevet som «kritisk», og skal være testet og bekreftet med Winamp 5.04

Jeg kjører winamp 2.79c...

Andre forslag?

Uten at jeg har alt for stor tiltro til winamp-teorien, så oppfattet jeg det som at det gjaldt alle versjoner av winamp, inkludert 5.04. 2.79 støtter vel også skinpacks.

AtW

Lenke til kommentar

haha, jeg likte det forslaget "formater", løsningen på ethvert windows-problem. "formater". hehe. ofte klarer man seg uten, men det er jo helt genialt å hjelpe andre og komme med gode råd som "formater", for det virker jo alltid.

rart at det skal være så vanskelig å installere noen nye skjermkortdrivere. tror nok mye skyldes pebcak.

å reinstallere driverne vil nok løse problemet, evt jokke på ikon-/desktop-innstillinger andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...