Komplett.no Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Alt i orden, vi fikser nok dette God natt forresten, nå er det leggetid for oss. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Synes det er service at når jeg sender inn en vare som jeg kjøpte som demovare, så får jeg en helt ny, ubrukt vare igjen. Det setter jeg pris på. Lenke til kommentar
duda Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kan ikke helt se hva komplett gjøre galt her. Man kan jo ikke forvente at de skal sende ut en ny vare til kunden pga den forrige varen er defekt. Tenk om alle kunder hadde tenkt som deg, hadde vel ikke gått så bra for komplett da. Man kan jo ikke forvente at f.eks elektronikk butikkene sender meg en ny plasma tv, bare fordi den gamle er defekt. Er ikke den beste sammenligningen, men du forstår vel hva jeg vil fram til. Uansett...så er det alltid smart å ha backup, man vet aldri. Kjedelig når det er så mye, men er det viktige ting, så har man backup. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Kan ikke helt se hva komplett gjøre galt her. Les tråden før du svarer da Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Og her er grunnen til at saker og ting er som de er: Les hva Sica skriver: Og tilslutt, JA, jeg vet at den "riktige" og moralske tingen hadde vært å gitt beskjed på posten med en gang, men jeg et et produkt av vår tid, og eier ikke et fnugg av moral (hvertfall ikke mot firma som posten og komplett) Endret 4. desember 2004 av sveinsel Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kan heller ikke se problemet med at de ikke vil gi deg en ny vare før de har fått inn den defekte. Hvis den er defekt. Har selv klart å sende inn varer som jeg trodde var defekte, men ikke var det. Det som hadde vært genialt i tilfeller hvor det ikke er noen tvil om at det er en defekt på varen, hadde vært om webshoppen kunne reservert et beløp hos kunden og sendt en forhåndsretur. Reservasjonen blir så opphevet når webshoppen får igjen varene og de viser seg å være defekte. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har nøyaktig samme problem med mine 4 Seagate S-ATA disker, 2x 120 GB og 2x 200 GB. Av og til begynner diskene å pipe i kor, rikker jeg på kablene så kan jeg få det til å fungere, men det er vanskelig. Andre som har dette problemet? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Og her er grunnen til at saker og ting er som de er:Les hva Sica skriver: Og tilslutt, JA, jeg vet at den "riktige" og moralske tingen hadde vært å gitt beskjed på posten med en gang, men jeg et et produkt av vår tid, og eier ikke et fnugg av moral (hvertfall ikke mot firma som posten og komplett) Ja, du har helt rett.. Veldig mange som har utnyttet butikkers godtroende. Husker i tiden av P200MMX og starten av P2, da var PSdata nystartet rundt i området her. De hadde vanvittig god service. Så hadde du en ødelagt disk, var det bare å levere den på disken så fikk du ny på flekken. De testet den ikke engang. Hørte om flere som leverte inn en dårlig og gammel disk som ikke engang var kjøpt hos PS, og sa det var en helt annen en, og fikk en ny og mye bedre enn den de leverte inn. Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Men, dere har jo helt rett, komplett har jo ikke gjort noe galt i følge loven. I mine øyne har de heller ikke gjort noe galt i forhold til kundeservice heller....Utrolig dumt å la frustrasjon over streikende disker gå utover en webshop på denne måten. Blir lei av å lese slike webshoperfaringer gang på gang hvor butikkene får gjennomgå. Synes faktisk at etter å ha lest endel her inne at Komplett står frem som en seriøs webshop, de hopper straks det er kommet ett innlegg her inne og har de fleste gangene løst saken via post og pm... Men nok om det, case almost closed og du har sikkert oppnådd en raskere respons fra dem uansett. ps: Kjøp boksepute og hansker slik at du ikke ødelegger for mange vinduer og pc deler. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har nøyaktig samme problem med mine 4 Seagate S-ATA disker, 2x 120 GB og 2x 200 GB. Av og til begynner diskene å pipe i kor, rikker jeg på kablene så kan jeg få det til å fungere, men det er vanskelig. Andre som har dette problemet? Jepp ! Fixet en maskin et par dager siden og den hadde dårlig kontakt i en av molexkoblinger (2 disker) Byttet den ut og siden funket alt helt greit. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jepp ! Fixet en maskin et par dager siden og den hadde dårlig kontakt i en av molexkoblinger (2 disker) Byttet den ut og siden funket alt helt greit. Flaks, jeg bytta ut overgangskabelen min for ca. en uke siden, funka helt fint, men nå piper diskene igjen Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Siden så mange har problemer med seagate og s-ata, så høres det ut som det kanskje er s-ata kontaktene eller noe sånt som er feil, og ikke selv harddisken. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Altså, muligheten ligger der, men hvorfor skulle diskene plutselig klikke periodiskt med akkurat samme feil uten at jeg har vært nær kablene eller gjort noen forandringer av noe slag? Og nå som diskene fungerer kan jeg rikke i kablene uten at noe skjer. Og når jeg kjører seagates diagnose verktøy får diskene anfall, så alt tyder på at det er diskene. Diskene holder en temp på 40C på overflaten (+- et par grader), så varmen skal heller ikke ha noe å si. Når diskene først får anfall, hender det ofte at den gir fra seg et nytt pip akkurat idet den begynner å lese fra disken etter at den har surret opp etter en klikk. Samt. at den ødelegger filer på disken. Merkelig er det iallefall. Jeg har aldri hatt noen problemer med harddisker tidligere, men en gang måtte jo bli den første.. Endret 5. desember 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
radivx Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Enda en "whiner-tråd".."Jeg får ikke viljen min! Ned med <sett-inn-webshop-her>!" Er det helt umulig å se det fra andre ståsted enn sitt eget? Komplett gidder jo engasjere seg da! Synes det er utrolig bra at Webshopper har sin egen hardware.no bruker. På den måten kan de inrømme tabber, og forsvare seg når folk slenger urettmessig drit til dem. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Noen annet gjelder for bedrifter som har godkjent kreditt, de kan få sendt ut erstatningsprodukter på forhånd mot et gebyr. Det skyldes at vi har kredittvurdert bedriftene og funnet de kredittverdige. Håper på lengre sikt at noe lignende kan bli mulig på privatpersoner også... Det hadde vært kjempebra hvis dere kunne gjort slik at vi kunder kunne blitt kreditt-godkjente, slik at vi kunne handlet og fått varene med giro. Da hadde vi sluppet oppkravsgebyret, og dere hadde sluppet det tapet som VISA påfører dere når vi bruker VISA til å betale med. Kan dere ikke bare gjøre en slik kredittvurdering av oss som banker og forsikringsselskaper gjør? Så kan dere gi kreditt til dem uten dårlig betalingsevne/vilje... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå