Vaffelkake Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Jeg kjøpte 2 stk Seagate barracuda SATA 200GB disker fra komplett.no, sammen med noen andre ting til rundt 4500kr. Satte sammen alt jeg skulle ha på Hw.no, og fant ut at komplett var billigst.. Etter en måned eller noe slikt, fikk jeg store problemer med diskene. Skal forklare kort hva problemet går ut på: Diskene kjører i Raid0. Plutselig gir en av diskene fra seg et svakt pip. Windows fryser. Jeg kan fremdeles bevege peker og musikken fortsetter, men alt fryser ellers. Så snurrer diskene opp igjen, som de gjør når man booter opp. Så kan jeg fortsette med windows som ingenting har skjedd. Dette går jo forsåvidt greit.. Men av og til tar de helt av, og begge diskene piper gjerne 15 ganger etterhverandre helt til PCn restarter seg. Og etter et slikt 'anfall' er alltid noe korrupt på PC.. Som oftest nok til at windows må repareres. Det går IKKE greit. Jeg liker IKKE tanken på å miste 400GB med ting, for å sende inn til komplett og få nye disker. Da jeg har windows på 400GB'en også, mister jeg jo alt av installasjoner og instillinger også. Begynner å bli lei av å installere alt på nytt. Likevel hadde jeg tro på komplett (noe jeg egentlig kunne glemme), så jeg sendte dem en mail og forklarte problemet, og spurte om de hadde noen smart idè om hvordan det kunne løses. I svar får jeg at jeg må kjøre Seagates diagnosetool. Det har jeg jo seff prøvd, men hver gang jeg prøver, får diskene et nytt "anfall", og at jeg kan sende diskene inn til dem slik at de kunne se om noe var galt, og isåfall, hva som var galt. Ikke helt den responsen jeg hadde håpet på. Jeg tenkte at mail ble for tungvindt, så jeg ringte, og ble satt over til han som sendte mailen, og forklarte problemet på nytt. Han forklarte at han ikke kunne sende meg nye disker før de hadde fått de ødelagte inn, fordi de ikke hadde fått den modulen som har med det å gjøre, til systemet. Som betyr at de har hatt den muligheten før, og de kommer til å få den igjen i fremtiden. LIKEVEL kan han ikke gjøre noe! Så eneste mulighet jeg har til å få reddet innholdet på er å kjøpe to like disker fra komplett igjen, overføre alt sammen til de nye, sende de ødelagte inn, få nye disker, bruke angrerett på de nye diskene jeg kjøpte, og sende tilbake erstatningsdiskene. Jeg har ikke 2000kr til å spytte ut sånn uten videre. Endret 4. desember 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Heisan, Kjedelig å høre at du ikke er fornøyd. Skal få sjekket denne saken til mandag og se hva vi kan klare å få til dersom det holder. OK ? Lenke til kommentar
Itchy Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 litt harsk mot komplett, det er jo ikke vanelig å sende ut erstatning før man har fått den defekte varen tilbake. Men uansett gjøre det av å til er god kundebehandling Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kan egentlig ikke se hva komplett har gjort galt her, men det er i hvertfall hyggelig gjort av dem å se på saken din på nytt til mandag. Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Suveren respons , men som det sies - Komplett har egentlig gjort jobben sin i utgangspunktet... Endret 4. desember 2004 av snowbaard Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det blir jo det samme som hvis andre deler ryker....De må jo ha det for å sjekke det???Synes ikke du kan forlange å få nye i forkant...At de får penger først slik at du kan få det refundert etterpå må jo være er rimelig måte å gjøre det på? Uansett er det jo kjipt at disker krasjer.... Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Plutselig gir en av diskene fra seg et svakt pip. Windows fryser. Jeg kan fremdeles bevege peker og musikken fortsetter, men alt fryser ellers. Så snurrer diskene opp igjen, som de gjør når man booter opp. Så kan jeg fortsette med windows som ingenting har skjedd. Hei, dette er jo nesten akkurat det jeg sliter med og, at det kommer et lite pip/knirk/mjau etterfulgt av et "klekk" og lyden av en harddisk som spinner opp, men da henger maskinen seg totalt i 30-60 sekunder, deretter kommer et nytt pip med ovenfornevnte lyder, og jeg kan fortsette som normalt, eller om problemet vedvarer er det bare å skynde seg å restarte maskina.. Tror virkelig at jeg har for liten psu i maskina mi, men noe som er litt merkelig er at når jeg kakker borti strømledningene til harddiskene og idekablene, kommer det et nytt pip-klekk-viiij og jeg kan jobbe litt til eller restarte.. Skulle vel egentlig tyde på dårlig kontakt, men har ikke funnet noe. Noen med tips? EDIT: Har hatt dette problemet med to-tre hovedkort på rad, trodde først at det var idekontrolleren på hk som hadde gått heden, men nekter å tro at samme feilen oppstår på alle sammen.. ER DET PSUen MIN? Det er en mist 350w (400w max) med justerbar 120mm vifte og blått lys. EDIT 2: Sorry for trådtyveri (elns) men måtte bare, da trådstarters problemstilling var så lik min egen. Endret 4. desember 2004 av Surre Sprett Lenke til kommentar
snowbaard Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvilke psu har du da? Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Kan forresten forklare litt nærmere om hva som er årsakene til svaret og hvorfor det i utgangspunktet er som det er: Tittelen på innlegget burde kanskje ikke vært "Aldri mer Komplett.no", men "Aldri mer netthandel" ? Bakgrunnen for dette er at de aller fleste (finnes sikkert noen unntak, men dette er hovedregelen) nettbutikker kun tilbyr retur til kontantkunder (eks. oppkrav/kredittkort) etter at man har mottat varer som påstås ha feil. Det er svært sjeldent noen av oss sender ut erstatningsprodukter på forhånd til kontantkunder, fordi dette i praksis innebærer en kreditt. Selv om det er ingen grunn til å anta det i dette tilfellet, så er det dessverre slik at det finnes noen uærlige personer i dette landet og å sende ut verdifullt datautstyr uten å være sikret betaling er ikke særlig smart... Vi har overhodet ikke noe problem med å forstå at i tilfeller som dette, er det en stor fordel å få erstatningsvarene først og så sende inn de defekte produktene, men i praksis må altså dette normalt løses ved enten: 1) Sende inn de defekte produktene først og vente på at retursaken blir behandlet hos oss (husk backup, dataene vil bli slettet). Normal behandlingstid på retur er maks. 3 arbeidsdager fra vi mottar varene (dersom erstatningsprodukt finnes på lager). 2) Få tilsendt nye varer fra oss i oppkrav/kredittkort og returnere de defekte varene senere mot kreditnota. Dette må avtales på forhånd og innebærer som de fleste forstår at kunden dessverre må legge ut et beløp i en periode. Hadde verden vært ideell så ville vi helst sendt ut varer på kreditt til alle, så hadde vi sluppet de irriterende postoppkravs- eller kredittkortgebyrene, men det fungerer dessverre ikke i praksis. Forresten; ved nærmere ettertanke så hadde vel datautstyr vært gratis i en ideell verden, men da måtte vi funnet oss andre jobber Bare for å forklare litt nærmere om hvorfor ting er som de er, det skyldes ikke at vi har bestemt oss for å være så vanskelig som mulig... Edit: Noen annet gjelder for bedrifter som har godkjent kreditt, de kan få sendt ut erstatningsprodukter på forhånd mot et gebyr. Det skyldes at vi har kredittvurdert bedriftene og funnet de kredittverdige. Håper på lengre sikt at noe lignende kan bli mulig på privatpersoner også... Endret 4. desember 2004 av Komplett.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Enda en "whiner-tråd".. "Jeg får ikke viljen min! Ned med <sett-inn-webshop-her>!" Er det helt umulig å se det fra andre ståsted enn sitt eget? PS. Å kjøre RAID0 med kritiske/viktige data (inkl.OS) må jo være som å be om trøbbel forøvrig. En annen ting er jo at det meget vel kan være S-ATA kontroller/driver som er "defekte" og ikke diskene. Lenke til kommentar
Fixer'n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det var den mest idiotiske grunden jeg har hørt for å ikke bruke en butikk. Det er jo din egen feil at du ikke har backup av det du er redd for å miste, ikke komplett sin. Ville du ha sent ut varer i øst å vest for at enkelte kunder ikke tar backup av filene sine, NEI tror ikke det nei. Lenke til kommentar
Poppe Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg kjøpte 2 stk Seagate barracuda SATA 200GB disker fra komplett.no, sammen med noen andre ting til rundt 4500kr. Satte sammen alt jeg skulle ha på Hw.no, og fant ut at komplett var billigst.. Etter en måned eller noe slikt, fikk jeg store problemer med diskene. Skal forklare kort hva problemet går ut på: Diskene kjører i Raid0. Plutselig gir en av diskene fra seg et svakt pip. Windows fryser. Jeg kan fremdeles bevege peker og musikken fortsetter, men alt fryser ellers. Så snurrer diskene opp igjen, som de gjør når man booter opp. Så kan jeg fortsette med windows som ingenting har skjedd. Dette går jo forsåvidt greit.. Men av og til tar de helt av, og begge diskene piper gjerne 15 ganger etterhverandre helt til PCn restarter seg. Og etter et slikt 'anfall' er alltid noe korrupt på PC.. Som oftest nok til at windows må repareres. Det går IKKE greit. Jeg liker IKKE tanken på å miste 400GB med ting, for å sende inn til komplett og få nye disker. Da jeg har windows på 400GB'en også, mister jeg jo alt av installasjoner og instillinger også. Begynner å bli lei av å installere alt på nytt. Likevel hadde jeg tro på komplett (noe jeg egentlig kunne glemme), så jeg sendte dem en mail og forklarte problemet, og spurte om de hadde noen smart idè om hvordan det kunne løses. I svar får jeg at jeg må kjøre Seagates diagnosetool. Det har jeg jo seff prøvd, men hver gang jeg prøver, får diskene et nytt "anfall", og at jeg kan sende diskene inn til dem slik at de kunne se om noe var galt, og isåfall, hva som var galt. Ikke helt den responsen jeg hadde håpet på. Jeg tenkte at mail ble for tungvindt, så jeg ringte, og ble satt over til han som sendte mailen, og forklarte problemet på nytt. Han forklarte at han ikke kunne sende meg nye disker før de hadde fått de ødelagte inn, fordi de ikke hadde fått den modulen som har med det å gjøre, til systemet. Som betyr at de har hatt den muligheten før, og de kommer til å få den igjen i fremtiden. LIKEVEL kan han ikke gjøre noe! Så eneste mulighet jeg har til å få reddet innholdet på er å kjøpe to like disker fra komplett igjen, overføre alt sammen til de nye, sende de ødelagte inn, få nye disker, bruke angrerett på de nye diskene jeg kjøpte, og sende tilbake erstatningsdiskene. Jeg har ikke 2000kr til å spytte ut sånn uten videre. Til komplett: Jeg kommer aldri til handle mer fra dere igjen! Har aldri opplevd fra noen webshop å få erstattning før de har fått den defekte varen inn.. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Så så, det ordner seg... Nå er de trivelige karene fra Salgsavd. her for å hjelpe deg og greier... Lenke til kommentar
Launch Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Synes Komplett.no har en veldig bra ordning på retur av defekter. Eksempel: Da jeg studerte for en god stund siden røyk det splitter nye Asus xxxxxx hovedkortet mitt og jeg måtte ha nytt fortest mulig, jeg viste det var BIOS'en som hadde klikket og jeg forklarte saken i en mail, ble enig om å sende defekten inn snarest, men siden jeg viste hva som var problemet og måtte ha PC'n opp og kjøre snarest pga studiene så sendte de ny vare med en gang, to dager etter hadde jeg nytt hovedkort i posten. Det er sånne ting som gjør at jeg tar webshops seriøst og anbefaler dem til andre, raske og hjelpsom Tusen takk "Komplett" Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Hva i all verden har Komplett gjort gæærnt her da? De kan jo for f ikke sende erstatningsvare før de har mottatt de defekte. Hjelpe meg, er det mulig... Er jammen glad jeg ikke driver netthandel når man ser hvordan enkelte kunder oppfører seg. Endret 4. desember 2004 av Shimano Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Neida, jeg beklager at jeg var noe hard mot komplett, men nå har jeg sletet med diskene i hele dag, med nye pip og restarter og windows repair, osv, osv. Høres bra ut at dere kontakter på mandag, komplett! Jeg mener det er en smal sak å vise en kunde litt ekstra service i spesielle tilfeller enn akkurat hva lovene pålegger dem å gjøre. Det er akkurat dette jeg kaller kundeservice. Jeg er vel en god del mer kresen enn alle andre, ser det ut til. Jeg har jo tross alt handlet dyre varer fra komplett 2 ganger tidligere også, og alle gangene med VISA, så de kan umulig ha suspekte tanker om at jeg er uærlig. Men, dere har jo helt rett, komplett har jo ikke gjort noe galt i følge loven. Iallefall rask respons, selv om noen av innleggene var bortkasta og meningsløse. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Komplett har ikke gjort noe galt her. Helt vanlig prosedyre at man sender inn disken slik at teknikerne tester disken før man eventuelt får en erstatningsvare. Jeg hadde et problem med en SCSI-disk, som hadde en periodisk feil, en feil som kom og gikk. Jeg testet en stund etter at jeg første gang oppdaget feilen og ringte inn. Etter hvert ble feilen så plagsom at jeg sendte den inn. Den var forøvrig demobrukt. De fant feilen, og sendte meg en helt ny disk av samme type. Veldig ryddige å ha med å gjøre. Så denne posten er bare flåsete etter min mening. Folk syter alt for mye. Synes det er bra at vi har en nettbutikk som komplett. De har vært med helt fra starten før netthandel ble vanlig. Og de vet hva de driver med. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Vaffelkake skrev 04/12/2004 : 02:49 Neida, jeg beklager at jeg var noe hard mot komplett, men nå har jeg sletet med diskene i hele dag, med nye pip og restarter og windows repair, osv, osv. Forstår godt at man blir litt frustert Høres bra ut at dere kontakter på mandag, komplett!Sender du oss en PM med kundenr ditt ? Jeg mener det er en smal sak å vise en kunde litt ekstra service i spesielle tilfeller enn akkurat hva lovene pålegger dem å gjøre. Det er akkurat dette jeg kaller kundeservice. Jeg er vel en god del mer kresen enn alle andre, ser det ut til. Jeg har jo tross alt handlet dyre varer fra komplett 2 ganger tidligere også, og alle gangene med VISA, så de kan umulig ha suspekte tanker om at jeg er uærlig. Men, dere har jo helt rett, komplett har jo ikke gjort noe galt i følge loven. NB! Dette har ikke noe med "loven" å gjøre, men rett og slett at risikoen for å tape penger er for stor. At man betaler med kredittkort sier ikke noe om betalingsevnen/viljen fremover, kun at vi fikk oppgjør fra kredittkortselskapet på den ordren. Vi har naturligvis ikke noen problem med å sende nye varer til deg på forhånd mot kredittkortbetaling, men fikk inntrykk av at du ikke ønsket det ? Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) men fikk inntrykk av at du ikke ønsket det ? Jeg har ikke noe problemer med å gjøre det, men jeg har rett og slett ikke penger til det nå. Men det er nå jeg trenger nye disker! Nok engang, beklager jeg var så hard, men var på nippet til å hive tastaturet gjennom viduet, og enda en gang, dere har jo ikke gjort noe galt. Bare jeg som savnet den ekstra servicen i spesielle tilfeller jeg har opplevd å få andre steder! EDIT: Må lære meg å vente med å skrive innlegg før dagen etter slike episoder. Endret 4. desember 2004 av Vaffelkake Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå