akh Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har prøvd å installere Mandrake 9.1(?) i dualboot med XP. Selve installasjonen gikk smertefritt, det eneste problemet mitt var at lydkortet og ISDN-kortet ikke ble oppdaget av mandrake. Fikk masse tips fra nettet, prøvde de fleste av dem uten at det hjalp i det hele tatt. Dermed fjernet jeg mandrake og la bort tanken om linux en stund. Men lysten er der fremdeles, særlig nå når jeg snart har mulighet for bredbånd og dermed ikke trenger det jævla isdn-kortet lenger. Maskinen er en Dell Dimension 8250 pentium 4, skjermkortet er Nvidia GeForce4 Ti 4200. Lydkortet er Creative Soundblaster Live!, isdn-kortet er Eicon Diva 2.02 S/T PCI. Spørsmålet er som følger: Hvilken linux-distro bør jeg satse på? (maskinvarekompatibilitet, brukervennlighet) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Spørsmålet er som følger: Hvilken linux-distro bør jeg satse på? (maskinvarekompatibilitet, brukervennlighet) SuSE Professional eller Fedora. To gode distroer som oppdager *alt* av maskinvare. Lenke til kommentar
akh Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Jeg har tenkt på Suse faktisk. Hva er hovedforskjellen på Suse og Fedora? Siden jeg ikke har bredbånd ennå, hvor skaffer jeg meg en cd med suse professional eller fedora til en rimelig penge? Endret 4. desember 2004 av akh Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Siden jeg ikke har bredbånd ennå, hvor skaffer jeg meg en cd med suse professional eller fedora til en rimelig penge? SuSE Professional må du enten kjøpe for 700 kroner, eller laste ned via FTP-install. Fedora kan du kjøpe for 109 kroner i Linuxbutikken.no hvis du ikke kan laste ned et vanlig ISO-bilde. Fedora: http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:10500351 SuSE Professional: http://www.linuxbutikken.no/PartDetail.php?q=p:10500329 SuSE Professional via FTP: ftp://ftp.suse.com/pub/suse/i386/current/README.FTP Lenke til kommentar
akh Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takk for linkene, Gimper. Jeg får sjekke med Telenor om de får ut fingeren når det gjelder bredbånd hit, slik at jeg kan laste ned. Lenke til kommentar
akh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Takk til juleferie og lånt bredbånd. Nå har jeg anskaffet meg SUSE, og er veldig godt fornøyd. Må riktignok anskaffe meg et nytt lydkort, siden det jeg har er fucka opp av Dell og ikke er kompatibel med linux. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 11. januar 2005 Del Skrevet 11. januar 2005 (endret) Jeg betalte rundt 30 dollar (altså rundt 200kr) for en pakke med 12 distroer. Du kan jo prøve den. (finner den på spidertools) Edit: Så nå at du allerede hadde skaffet Suse Endret 11. januar 2005 av <BøNilzen> Lenke til kommentar
akh Skrevet 11. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2005 Hehe. Takk for tipset likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå