jjjjjjjjjjeeeeeeeeeeee Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Heisann, har i det siste funnet ut at jeg egentlig liker jazz ganske så mye. Men er helt blank når det gjelder hvor jeg skal starte og hvilke grupper jeg skal sjekke ut osv. Så er det noen som har stykker / grupper / album å anbefale meg så kom med dem! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Miles Davis, Coltrane (både Alice og John). Stan Getz. Endret 4. desember 2004 av HalTan Lenke til kommentar
b00n Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 vær med på SildaJazz'en i Haugesund hvert år 14-17 august ca litt lenge til neste gang nå, men men det er sinnsykt stort opplegg Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kommer vel annpå hvilken type jazz du er ute etter, men Jan Garbarek er jo jazz og det er jo veldig bra. Lenke til kommentar
TAAB Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kommer vel annpå hvilken type jazz du er ute etter Godt poeng. der er jo like mange variasjoner inne jazz som det er innen rock. Så..hva liker du? Tradisjonell, storband, fusion? Lenke til kommentar
Winters Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kommer vel annpå hvilken type jazz du er ute etter Godt poeng. der er jo like mange variasjoner inne jazz som det er innen rock. Så..hva liker du? Tradisjonell, storband, fusion? Hvis du liker fusion vill jeg anbefale Chickorea! Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Oj jazz ja! Det er fint d! Som HalTan sa, Miles Davis og Coltrane er absolutt favoritter! Selv liker jeg Coltrane bedre enn Davis. Grunnen vet jeg egentlig ikke. Kanskje det har noe med saxofonen til Coltrane. Vil tro det. Ellers om du liker fusion-jazz så vil jeg anbefale Steely Dan! Spesielt plata "Aja" Den er rett og slett nydelig! Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 The Dave Brubeck Quartet, Weather Report (fusion) og Chick Korea er mine favortitter for øyeblikket. Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Weather Report og Jaco Pastorius Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Plata som er en kollaborasjon mellom Getz og Gilberto (og forøvrig heter "Getz/Gilberto"), går på paltekompaniet for skarve 90 kr. Veldig god skive. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jaga Jazzist er vel jazz..? Husker jeg digga en sang ved navn Airborne av Jaga Jazzist. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Anthony Braxton, Cecil Taylor, Don Cherry (de jeg kommer på nå i alle fall) Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Om du virkelig vil høre noe sprøtt så sjekk ut Fredrik Thordendal's Special Defects - Sol Niger Within En absurd blanding av jazz, fusion og metal. Beskrivelsen "sinnsykt" har vel sjeldent passet bedre... Kanskje et av tidenes beste album? Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Urban Connection The Hub Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Kommer an på hva type jazz ja. Lenke til kommentar
Currybomb Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Miles Davis, Jamie Cullum, Norah Jones og ikke minst Louis Armstrong Endret 13. desember 2004 av Ar1an Lenke til kommentar
simeik Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Prøv Steve Vai - Christmas time is here Litt blanding av jazz og gitar... Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 To jazz-skiver jeg snublet over og liker godt: Penderecki/Cherry & the new eternal rhythm orchestra - Actions Walcott/Cherry/Vasconcelos - codona 3 Ellers har jo Radka Toneff en vakker stemme. Jazzen tar oss alle til slutt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå