Gå til innhold

whiskey i lufte røyret

dessessop

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm, drakk nesten opp den ene whiskey flaska mi i helga, men har heldigvis igjen noen av de bedre single maltene mine, samt en cask strength, til dere som sier at whiskey er for pingler :p

Den hadde svidd i luftrøret den :S

Men hvordan klarer du å få den dit? den skal jo nytes i små mengder, les nippe....

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Den hadde svidd i luftrøret den :S

Men hvordan klarer du å få den dit? den skal jo nytes i små mengder, les nippe....

nippe dippe. da skal no ned og. dessvere tok det feil vei i krysset.

whiskey er no skvip.

hold deg til vodka.

Ingen ting i mot vodka eg, men det slår ikkje ein god whiskey som Jack daniels eller Jim Beam

Lenke til kommentar
whiskey er no skvip.

hold deg til vodka.

Ingen ting i mot vodka eg, men det slår ikkje ein god whiskey som Jack daniels eller Jim Beam

WTF!?

Ikke kom å si at du nyter den i ett stort flatbunnet glass med masse is i også da?

Jack er jo ikke whiskey, det er bare ekkelt...(også er det jo bourbon)

Skal du ha whiskey, prøv heller:

Islay whsikey'er (røykfylte, kraftige med inslag av torv og sjø ;) )

1. lagavulin 16 år, røykfylt og kraftig singlemalt fra islay

2. laphroig 10 år, røykfylt, men litt rundere i kanten i forhold til lagavulin

3. ardberg 10 år, manne whiskey meget røykfyldt og krafitg!

Highland whiskey'er (mildere, mere krydder noe torv (varierer fra øst til vest)

1. Oban 14 år, noe torv men fortsatt litt søtlig

2. Dalwhinnie 15 år, litt tørr, med en liten bitter smak/ettersmak

Speyside whiskey'er (en del av higlands,kjent for sitt bløte vann, lagres i kjøligere omgivelser enn de andre, er vel kanskje en av de som er kjent for sine mere "fruktig" whsikey'er, med inslag av blomster og lynghonning, noe torvpreg)

1. Glenfiddich 15 år solera reserve, Søtlig smak med inslagg av krydder

2. Balvenie 12 år doublewood, mild og rund lett å starte med, har blitt lagret på to fat..

Dette er noen av mine favoritter, alle er singlemalt whiskey'er, men det finnes en del bra blended der ute også, de mest kjente er famous graouse, chivas regal, Ballantines, gants og Johnnie Walker (red label og blacklabel)

Disse skal ikke fylles til randen med is i ett flatbunnet glass, men nytes med et par dråper vann(for å fremheve aromaen)

glass_small.jpg

Sånn, kos dere med en årntlig en om dere har muligheten, skal jeg anbefale ett par steder som har bra utvalg blir det:

I bergen: andre i femte, ligger ved brygga i bergen, i andre etage i ett hotell, husker ikke hvilket.

Personalet der har veldig god kunskap om whiskey og utvalget er ypperlig, de har også sigarer og cognag

I trondheim: Britannia hotell har en pub/bar som heter queens pub, her har de også et meget bra utvalg av singlemalt og blended whiskey'er

Oslo: Har ikke vært så mye her, men var på bar1 eller hva det heter på akerbrygg å koste meg med en lagavulin 16 år, tror de har en del brunt der ;)

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...