Graffin Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Hei, jeg kjøpte en WD 80GB disk for omtrent en uke siden. Jeg la inn WinXP og alt fungerte fint. Da jeg for noen dager kom hjem til maskinen(som da hadde stått på et par timer), så hadde maskinen hengt seg fullstendig. Jeg måtte til slutt avslutte maskinen manuelt og forsøke å starte den på nytt. Idet jeg startet maskinen på nytt hørte jeg en litt rar og uvant lyd fra maskinen(disken), og jeg fikk opp meldingen "imminent hard drive failure" og fikk alternativet om å boote eller gå inn på BIOs. Jeg bootet, maskinen startet på nytt og jeg fikk opp det vinduet du først ser når winXP loader. Der stoppet den, og jeg kommer ikke lenger enn dette når jeg starter maskinen. Siden da har jeg prøvd alt for å fikse dette, bl.a. formatere hele disken og installere windows på nytt. Ingenting går, maskinen stopper på samme sted hele tiden. Jeg forsøkte også engang å starte den i safe-mode, og da fikk jeg opp windows men alt gikk særdeles tregt. 5 min bare for å åpne et lite program(nå fungerer det ikke med safe modus heller). Først trodde jeg det var noe galt med instillingene eller windows, men nå begynner jeg å lure på om det er noe galt med disken. Det virker som den fungerer sånn halvveis, men er for treg til å åpne et operativsystem eller kjøre en installasjon skikkelig(får ofte opp første del av installasjonen). Er det noen som har noen råd eller tips til hva det kan være? Og hvis det er en defekt disk, er det noen mulighet for å returnere den(klage på den) og få tilbake pengene til tross for at den ble brukt en uke? Mvh Graffin Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 JA! Kontakt levrandøren. Si at du vil reklamere på disken og hvis du ønsker det, hever kjøpet samtidig. dette gjelder hvis der er max 10 dager sinden du mottok disken (fulgte med skjema). Er disken kjøp i butikk har du garanti og reklamasjons rett. Bytt den der. Du skal huske på at avnt. porto skal belastes selger, ikke deg. Må du legge ut for porto, husk å krev dette igjen av selger. (dette gjelder alle reklamasjoner selv etter endt garantitid.) Lenke til kommentar
JoKr Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Er HD (en vare) defekt, får du seff bytte; men husk det er opptil leverandør å bestemme hva som skal gis tilbake, penger eller tilsvarende vare. Har du prøvd å boot'e med CD'en, for å starte noen *tools* eller noe?, vet WD har et HDprog som kan lastes ned og boote's fra floppy (mener jeg nå) lykke til Lenke til kommentar
Graffin Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Ok, jeg dro ned til Komplett, hvor jeg kjøpte den og klaget på den. De tok disken og sa de måtte teste den først for å se om den virkelig var defekt. Jeg måtte signere på et ark hvor det stod at hvis disken ikke var defekt ville det bli tatt 700kr/time for å betale for testingen. Jeg er ganske sikker på at den er defekt, men er jo ikke 100% sikker. Det jeg lurer på da er hvor lang tid tar evt. en sånn test? Hvor mye må jeg betale om den faktisk fungerer fint? Mvh Graffin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå