Bricks Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har kjøpt meg Ipod. Er nesten helt grønn når det gjelder Mp3. Har en del cd plater som jeg skal legge over på Ipoden. Har forstått det slik at jeg må bruke Itunes for å få det til. Skal man først rippe disse over på Pc og så komprimere disse til Mp3? Kan man bruke andre program enn Itunes(Eca+lame) Er forsåvidt ute etter maks lydkvalitet, men allikevel komprimert. Alle innspill tas i mot med takk. Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du er ute etter maks kvalitet, så er EAC + Lame som du nevnte det riktige valget. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 En enkel (og meget god) måte er å gå til anskaffelse av freeware-programmet CDex (http://www.cdex.com) og bruke det til rippingen. Støtter i hvertfall 320kbps MP3, og stort bedre kvalitet enn det trenger man vel ikke? Lenke til kommentar
Garathor Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er ikke bare bitraten som betyr noe, også enkoderen og innstillingene som blir brukt! Lame 3.90.3 med --alt-preset standard er et meget godt valg. Dessuten tilbyr EAC sikker lesing. Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Ok,så hvis jeg forstår det rett så vil Itunes da kun brukes til å overføre de platene/filene som jeg har rippet med ECA og LAME. Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ok,så hvis jeg forstår det rett så vil Itunes da kun brukes til å overføre de platene/filene som jeg har rippet med ECA og LAME. Ja, det er riktig. EAC er for øvrig lettere enn å bruke enn det kan virke ved første øyekast. Krever ingen "opplæring" i det hele tatt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Ta en titt her, her finner du en flott guide. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå