Locinho Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Heisann! Jeg skal kjøpe ny bærbar rett etter jul. Sannsynligvis blir det en 1557 fra Netshop eller PSdata. Men...jeg sikler fortsatt etter en 12.1" Det jeg lurer på, er om det i det hele tatt er mulig å få tak i 12.1-tommere som ikke har grafikkminne delt med systemminnet? Jeg har prøvd å lete men har ikke klart å finne noe...Har lest på forumet at det er vanskelig å finne 12.1 med "separert" grafikkminne eller hva det heter... Har faktisk lyst til å bruke maskinen til litt spilling, så tenkte å ikke ha for dårlig grafikk. Samtidig er det jo veldig greit å ha en liten og lett maskin når man skal drasse den litt rundt. (Kan bruke ekstern skjerm hjemme). Er det noen som har en Medion SIM2000? Hvor fornøyde er dere med den? Scora ikke så veldig bra på testen til barbara.no, men lurer fortsatt på ytelsen. Og en siste ting: er Mac veldig uegnet til spilling? Fordi den ikke er laget for det, eller fordi det er vanskelig å få tak i spill til Mac (eller begge deler)? Takker og bukker for alle svar jeg får! Lenke til kommentar
Cera Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Spørs hvilke spill du vil spille. Eksempelvis fungerer FotballManager 2005 glimrende på ibook 12" Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hmm...football manager er et høyaktuelt spill Selv om jeg egentlig ikke har spilt så mye spill ala HalfLife, har jeg lyst til å prøve det...kanskje jeg liker det? Har aldri fått spilt spill som Battlefield osv grunnet utdatert maskin Men, lurer på hvor "mye" av vanlige pc-filer som kan brukes på mac? Vet at programmer og slikt er forskjellige fra vanlig pc, men må man ha en egen mac-utgave av spill? Har egentlig ikke peil på mac, bare forelsket i dens utseendet... Endret 3. desember 2004 av Locinho Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Skal du spisse HL2 etc og skal ha en liten og lett maskin er nesten eneste valget sony s270. 13,3";1,89kg og radeon 9700. Battlefield 1942, Rainbow Six 3, Sims 2 kan du spille på mac. Du bør da kjøpe powerbokk 12". Se her for liste: http://www.insidemacgames.com/reviews/ Lenke til kommentar
wotg Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Joda det er mulig å spille på en mac, men utvalget av spill er mildt sagt tragisk. Du må også huske på at det ofte tar lang tid før et spill slippes i mac utgave. Hvis du bor i oslo er det stor og fin mac butikk i dronning mauds gate. Endret 4. desember 2004 av wotg Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Skal du spisse HL2 etc og skal ha en liten og lett maskin er nesten eneste valget sony s270. 13,3";1,89kg og radeon 9700. Takker for svar fra dere! Denne Sony'en, det er en Sony Vaio? Vet du om det er mulig å få tak i Norge? Etter å ha googla litt...og vært på den europeiske hjemmesida, finner jeg ingen norske forhandlere. Vil gjerne ha tastatur på norsk, selv om jeg vet det bare er å endre oppsettet i windows...Vet dere hvordan svensk tastatur er? Hørte dansk og norsk har samme tastatur, men er det mer irriterende å ha svensk enn engelsk? Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du får ikke skandinavisk tastatur på sonys maskiner. Asia hevder markedet er for lite til at det skal lages et eget tastatur. Sony maskiner forhandles gjennom www.sonystyle.no og sendes da fra nederland. Jeg tror alikevel det vil svare seg og opprette adresse i USA (finnes noen selskaper som fikser dette) få den tilsendt dertil, og selskapet sender pcen videre til Norge. Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Jeg tror alikevel det vil svare seg og opprette adresse i USA (finnes noen selskaper som fikser dette) få den tilsendt dertil, og selskapet sender pcen videre til Norge. Har du noen konkrete eksempler på slike selskaper? Er det noen her som har Sony Vaio som vil dele litt erfaring? Hvor godt fornøyde er dere med den? Dere som har Tundra 1551, har dere prøvd nye spill på den? Endret 4. desember 2004 av Locinho Lenke til kommentar
Cera Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Du kan lese litt her: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?head=36&page=1216 Sony har generelt sett god kvalitet, de er spesielt kjente for gode skjermer. Ang. selskaper, kan du vel finne det på www.dinside.no, synes og huske de laget en reportasje om det... Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Ang. mac og spill.. Utvalget er en ting, det er ikke like stort som på PC. De fleste spill som er lagd til PC trenger egne utgaver (som blir utgitt portet litt senere) til mac. Det fins hederlige unntak, blant fungerer Blizzard sine spill, Warcraft og Starcraft like fint på mac som på pc (fra cd naturligvis). Problemet med spill til mac er at de ikke er lagd for systemet, men bare portet over. Derfor er ikke kode optimalisert og det krever mer ressurser enn det vill gjort på PC. Men det fins masse spill som ruller helt glatt på de nyeste maskinene. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En mulighet er jo å gå for bærbar mac samt en stasjonær pc til spilling Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 En mulighet er jo å gå for bærbar mac samt en stasjonær pc til spilling Hvorfor da ikke kjøpe kun én bærbar PC og bruke den både til spill og som bærbar? Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Man kan da bruke en mac til spilling. Men skal man spille Doom 3 bruker man ikke bærbar til det. 12" skjerm osv gjør at bærbar maskin aldri blir bra til spill, med mindre man har veldig lyst på 17" tommers firekilosmonstre som varmer opp hele huset og gjør ørepropper til et must. Bærbar og stasjonær er til forskjellige behov, og da må man foreta prioriteringer. Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 En mulighet er jo å gå for bærbar mac samt en stasjonær pc til spilling Hehe, sant det, hvis lommeboka strekker til. Dessuten studerer jeg i Trondheim, men bor hjemme i Østfold, så er der i jula og om sommeren. Hadde vært greit å kunne spille litt da, ettersom det er da jeg har tid til å spille... Blir litt kjedelig å måtte drasse med stasjonær overalt Ingen hjemme som har behov for pc... Men ellers takk for tipset! Lenke til kommentar
Cera Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Har du funnet ut noe mer av hva du vil ha? Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 Tja...si det Hvis det blir en 15", må det nok bli en 1557 fra Psdta eller Netshop (slik jeg har sagt tidligere). Hvis det blir en 12.1", må det bli Powerbook eller 1551... Irriterer bare at jeg ikke har klart å finne noen 12.1" med dedikert grafikkminne...ellers hadde jeg slått til med en gang Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Når det er sagt så har vel både iBook og PowerBook dedikert grafikkminne på 12.1". Men som andre i tråden påpeker så er ikke Mac en spillplattform hvis man sammenligner med PC. Javel, man kan nok spille en del spill, men med mindre spillet er utviklet for Mac så sitter man med en PC port som kjører dårligere enn den behøver på Macen. Ta for eksempel Dungeon Siege som jeg kjøpte meg i det jeg kjøpte min PowerBook 15". Denne maskinen har 1.25GHz G4 CPU, 1GB minne og Radeon 9600 mobility 64MB. Dungeon Siege går helt fint for det meste, men hakker og lagger her og der. På en PC ville det ha gått smooth som f. samme hvilken CPU man hadde i samme tidsperiode, like mye minne og likt skjermkort. Det dreier seg nok om måten spillet bruker hardwaren på, men da via OSet. Mac gjør såpass mye ti ganger bedre enn det Windows gjør, så for meg betyr det lite. Men for en som skal leve med bærbar Mac som eneste plattform bør nok ikke satse på å spille alt av det nyeste. -KJ Endret 7. desember 2004 av jevel Lenke til kommentar
bleak Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 en god ide er jo å kjøpe seg en bærbar mac og en xbox eller playstation 2. da får du mye underholdning for lite penger! Det er ikke noe vits i å kjøpe en egen data til spilling i alle fall. Lenke til kommentar
Locinho Skrevet 7. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2004 en god ide er jo å kjøpe seg en bærbar mac og en xbox eller playstation 2. da får du mye underholdning for lite penger! Det er ikke noe vits i å kjøpe en egen data til spilling i alle fall. Hehe, så sant så sant....for når jeg tenker meg om, har jeg jo knapt nok tid til å spille, og når jeg spiller, så går det ofte i Cm (nå blir det sikkert Football Manager 2005) og slike spill. Som en poengterte tidligere i tråden, går dette spillet knirkefritt på Mac. Gjør meg egentlig ikke noe å ikke få spilt de nyeste nyeste spillene, men greit å ha muligheten til å teste de ut, selv om de kanskje kan hakke litt... Akkurat nå frister en Mac veldig...føler ikke jeg har funnet noen Mac-brukere som er misfornøyde, (eller tar jeg feil?) Har egentlig kun brukt pc hele livet, men har jo lyst til å kjenne til begge typene... Må bruke tida i jula på å bestemme meg...Bare drømmer meg bort i pausene fra eksamenslesinga... Lenke til kommentar
skjelsba Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Skal du spisse HL2 etc og skal ha en liten og lett maskin er nesten eneste valget sony s270. 13,3";1,89kg og radeon 9700. Takker for svar fra dere! Denne Sony'en, det er en Sony Vaio? Vet du om det er mulig å få tak i Norge? Etter å ha googla litt...og vært på den europeiske hjemmesida, finner jeg ingen norske forhandlere. Vil gjerne ha tastatur på norsk, selv om jeg vet det bare er å endre oppsettet i windows...Vet dere hvordan svensk tastatur er? Hørte dansk og norsk har samme tastatur, men er det mer irriterende å ha svensk enn engelsk? Heller svensk enn engelsk. norsk og dansk er like untatt at ø og æ har byttet plass. svensk er tilnærmet helt likt norsk. de har ö og ä og ikke ø og æ. Det er større irritasjon om du får windows på svensk eller dansk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå