Gå til innhold

hvilke nforce 3 kort klokker best?

pong

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe meg et nytt system snart da det stakkars socket a systemet er...... mindre evnet. Socket 939 nforce 3 tenkte jeg på, jeg ser etter et kort som ikke nødvendigvis har så mye tilleggs virvar men er EKSTREMT godt på klokking, epox pleier å være gode på dette punktet, noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For de som ikke har fått det med seg, så er socket 939 det AMD satser på fremover og ikke 754. Du kjøper da 939 vet du...

Skal du ikke ha det dyreste av det dyre så er ikke Socket 754 noe dårlig valg.

Der finner du jo Sempron og A64.

Socket 939 har (dyrere) A64 og FX som er mer high-end.

Socket 754 forsvinner jo ikke med det første

Lenke til kommentar

socket 754 er for gammelt (eller for dårlig), støtter verken dual channel eller nyere prosessorer. 754 er død allerede spør du meg. 939 er ikke nødvendigvis bare high-end lenger fordi du nå kan få winchester 3000+, koster ikke mer enn 1290kr på komplett for øyeblikket. Du kan jo kjøre sempron, men..... nei bare, sempron er jo dårligere enn barton. 939 er det eneste som nytter hvis du skal ha nytt system i dag. Men så igjen er det et annet spørsmål som dukker opp, hva med pci express? Skal jeg spare lengre så jeg får råd til nforce 4 og et grafikkort som kjører PCIE? Sitter for øyeblikket på et radeon 9600xt og en 2100t-bred, minnet er også ganske ræva, pc 2700 2.5-3-3-7, så jeg må visst punge ut der og. Dette er som dere sikkert kan forstå er ganske dårlig.

Lenke til kommentar

Msi k8n neo2 har rykte på seg for å klokke "best" utifra hva jeg har sett når det gjelder s939. Men må sies at det har vært endel feil med det også.

Min egen erfaring er veldig god med det kortet med tanke på klokking og generelt bruk.

Nå kommer jo snart Nforce4 i butikkene, så kan jo være verdt å vente på hvis du skal oppgradere hele systemet.

Men hvis du ikke vil vente så vil jeg anbefale Msi kortet.

PS! har sett et eller annet sted at DFI skal komme med et s939 som ikke var basert på nforce4 (dvs med agp) men er ikke sikker på dette. Vet ikke om noen andre har sett dette. Men DFI kortene skal være veldig gode klokkere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...