christian1986 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har en dlink(di-624+) trådløs router. Hva må jeg gjøre her konkret for å bli active i DC++. Håpere noen kan gi meg et konkret svar. Alle svar mottas med takk. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis du går inn på setup for routeren din (adressen er sannsynligvis http://192.168.1.1/ ) og går inn på NAT også på Virtual Settings.. der kan du åpne porter. Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei, har du statisk eller dynamisk IP? Hvis din ISP gir deg dynamisk må du trikse det til for å bli aktiv i dc++. Adressen til routeren din er sikkert 192.168.0.1. Gå til Advanced og applications, Velg Enable, DirectConnect, 1412, both, 1412, both, hvis du bruker port 1412 som port for dc++. Under setting i dc++ velger du din IP adresse (ikke den PC'en har etter router men den utenverdenen ser, skriv +myip på de fleste hubber for å få din IP. Velg så TCP og UDP=1412 og kryss av for aktiv. Prøv dette, har du dynamisk IP får du spørre meg mere, men det er mye mere arbeid! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 kort versjon. -åpne porter på routeren din -gå til www.myip.dk og se hva ip'en din er, sriv den inn i active på dc, og velg den porten du åpnet Lenke til kommentar
nree Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 kort versjon. -åpne porter på routeren din -gå til www.myip.dk og se hva ip'en din er, sriv den inn i active på dc, og velg den porten du åpnet jee! Hadde det samme problemet selv med mange prog. som SHOTcast og faktisk også DC++... Funker fett nå! Lenke til kommentar
aaabbb666 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei har samme problemet :| Går ut ifra at jeg har dynamisk IP, siden det ikke går. Har prøvd ALT !! :| Såe, twhumax, kan du hjelpe meg ? Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hei gå inn på denne: http://www.thatip.com/downloads/ Last ned thatIP og betal 10$ for en lisens, ikke mye idag med en dollar kurs på ca 6. Denne softwaren knytter din dynamiske IP opp mot et fast "navn" dvs i DC++ skriver du ikke inn din IP adresse for aktiv bruker, men XXXX.com.thatip.com, der xxxx er noe du velger selv. når IP adressen din endrer seg vil thatip programmet automatisk endre "peker". Lykke til! Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 I tillegg må du sette routeren din opp for å gi fast lokal IP adresse til PC'en din. Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det var forresten denne linken: http://dcplusplus.sourceforge.net/faq/faq....&prog=1&lang=en Som ledet meg på rett vei. Lykke til videre, herlig å være aktiv dc++ bruker, så ekstremt mye mere å velge i en som passiv! Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 genialt program, tror jeg skal prøve meg på det Lenke til kommentar
zyp Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Må bare tipse om no-ip, som er en lignende men gratis tjeneste. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 den er ikke gratis, bare trial tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå