Pixi Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Noen som vet om noen programmer man kan lage kalender med bilde på? For så å printe ut på printer hjemme? Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Akkurat det lurer jeg også på Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er ikke helt sikker nå, men mener at dette lar seg gjøre i photoshop album. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvis du har Office Word, så har den en veiviser som genererer kalendre. Du legger da selv inn de bildene du ønsker og skriver ut på egnet fotopapir. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Funka helt greit i programvaren som fulgte med det gamle Olympus-kameraet mitt (Camedia Master). Veldig lett å lage kalender der, med OK design (ikke banebrytende, men "stilren"). Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du har Office Word, så har den en veiviser som genererer kalendre. Du legger da selv inn de bildene du ønsker og skriver ut på egnet fotopapir. Hvor i word finner jeg denne funksjonen? Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du har Office Word, så har den en veiviser som genererer kalendre. Du legger da selv inn de bildene du ønsker og skriver ut på egnet fotopapir. Hvor i word finner jeg denne funksjonen? Fant den Lenke til kommentar
Pixi Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Men finnes det noen egne programmer for dette? Litt mer avanserte enn Word sin funksjon? Lenke til kommentar
berntmh Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Leter etter et bra program til dette jeg også. Finnes templates til word og excel hvis du søker litt, men jeg likte ikke disse. Det beste jeg har funnet til nå er Photoshop Elements 3. Men der er kalenderen kun på engelsk. Mulig at det går an å endre tekst manuelt, men har ikke sett så mye på det enda. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Andre alternativ her: http://forum.pbase.com/viewtopic.php?t=1316 Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 Word er smertefult til dette... Man bør bruke et layout program, f.eks; InDesign (anbefales -> test 30 dagers trial på www.adobe.com) (templates etc kan du finne på http://studio.adobe.com/) PageMaker QuarkXPress MS Publisher (også noe dritt, men fungere mye bedre enn Word) Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 7. desember 2004 Del Skrevet 7. desember 2004 (endret) Har hatt photoshop Elements 3.0 noen dager og dette er en av de funksjonene jeg har tatt i bruk nå før jul, kalenderen kan lagres som et pdf dokument, du kan sortere bildene du vil ha på de forskjellige månedene og du kan skrive kommentarer til bildene. Har du på forhånd sortert bildene i album eller med tags kan du hente de fra disse eller hele samlingen. Funker bra så langt. Har ikke prøvde å endre layout eller språk på dager eller måneder. Endret 7. desember 2004 av perah Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 Sitter nå og lager kalendre til søsken, av mine og deres barn. Har lagt inn tekst til bildene, du kan også legge inn fler tekstbokser og det er bare å fylle på tekst i disse. Månedene kommer opp i norsk tekst men dagene er engelske, antakelig blandig av språk på OS og program. Eller stilrene og greie utskrifter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå