ThexuZ Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Jeg kjøpte ett Asus A7Pro HK og nå sitter jeg i saksa... Jeg bruker en AMD Duron 1.0 GHz. Jeg har ett problem. Når pc'en skal begynne med å loade operativ systemet så fryser den og den lille stygge understreken står der bare å blinker... Skjønner ikke hva som kan være kalt. Kan noen væææære sååå snille å hjeeelpe meeeg??? Lenke til kommentar
tobiaz Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Hvilket OS er det snakk om? Prøvd å legge inn OS på nytt? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Bruker du et os som er innst. på et annet hk? Kommer du inni sikkermodus? Har du satt inn ram'en skikkelig? Er hd'en skikkelig koblet? På rett port? Hvis kortet har raid, så må driverne først innst. via vanlig IDE port. Kommer du inn i bios? Finner den hd'en? Kan du boote med diskett? Test en eller flere av disse tingene. Lenke til kommentar
ThexuZ Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 har ikke fått installert noe os enda. pc'en stopper å tenke før han skal loade win98se cd'en eller oppstarts disketten. stopper opp etter at den har vist lista over pci porter og de korta som sitter i dem. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Om den understreken blinker, vent litt, det kan ta opp til 20 minutter før de fortsetter, men så lenge det blinker skal alt være i orden, om det er den understreken før du skal installere win98 du snakker om så. Dette vet jeg av egen erfaring. Vent i 20 min og se. Hvis ikke, "you're fucked". :razz: Mvh kjello2 Lenke til kommentar
ThexuZ Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Takk for tipset! skal prøve... Lenke til kommentar
ThexuZ Skrevet 1. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2002 Sorry... Funket ikke. Jeg vet at dette er et jumper-fritt hk, men kan det ha noe med jumper instillingene??? Hvis du har peiling, kan du være så snill og hjelpe meg??? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Eneste jeg kan si, prøv med alt default og "safe settings". Jeg vet ingenting om Asus hovedkort, beklager. :sad: Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
FNOLE Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Prøv å starte maskina med floppy isteden for å boote fra CD....bør funke...etter booting fra floppy installerer du en ATAPI CD driver..der etter starter du maskina på nytt med CD i CD-Romen...prøv!!!! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Gå inn i BIOS og velg at PC'en skal boote fra cd/floppy FØR HD0 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 12:10, ThexuZ skrev:har ikke fått installert noe os enda.pc'en stopper å tenke før han skal loade win98se cd'en eller oppstarts disketten.stopper opp etter at den har vist lista over pci porter og de korta som sitter i dem. Bruker du raid.Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå