ElmotriX Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 hei, har jo som di aller fleste, en overflødig AUX kontakt stikkende ut av psu'en min, noe som jeg synes er veldig irriterende... men nå har jeg endelig funnet ut hva jeg kan bruke den til... jeg skal nå snart oppgredere pc'en min med blant annet en blackice extreme 3 med Paps 120mmX120mm 26dB vifter, og for at dem ikke skal ødlegge nattesøvnen hadde jeg tenk å lage en hjemmelaget strømforsyning... planen var å bare lafe kontroll for 12v og 5v .... men så tenkte jeg at jeg kunne jo kanskje gjøre den enda litt stillere ved å bruke de 3.3v ledingene som er på AUX kontaken.. men spørsmålet er... vil viftene i det heltatt går rundt??? er 3.3v så lite at det faktisk kan være skadelig vor viften??? Takker for svar på spørsmål (og all annen info som jeg bør vite om..) Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 tror 3,3V er litt lite for å dra viftene, selv papst. Er ikke sikkert det blir så stor lydforskjell på 3,3v og 5v når du skal sove. Tror ikke det er skadelig å prøve, for jeg mener å huske at papst har en motor som ikke blir ødelagt av at den ikke går rundt. Selv ved 12V Lenke til kommentar
Musty Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 tror neppe du klarer å starte en vifte på 3.3V Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har tre av disse... http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...tall=09.12.2004 Kjørte de på 5v volt i begynnelsen, men det ble litt irretabelt så da ble det 3.3v. Null problem Lenke til kommentar
notnA Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Om de ikke starter på 3,3v kan du jo prøve å skubbe de igang. Prøvde dette en gang ved å koble to zalman fanmate etterhverandre. Vet ikke hvor mange volt det ble tilsammen, men vifen gikk fint den. Måtte bare skubbes igang Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Om de ikke starter på 3,3v kan du jo prøve å skubbe de igang. Prøvde dette en gang ved å koble to zalman fanmate etterhverandre. Vet ikke hvor mange volt det ble tilsammen, men vifen gikk fint den. Måtte bare skubbes igang Eller, en kan starte den med 12/5 og deretter skru ned til 3,3... Tror nok at 3,3 er nok til å holde den i gang når den først har begynt å rotere ja! Edit: Hvis du seriekoblet de to viftene så ble det 6v på hver! Endret 4. desember 2004 av P-in-P Lenke til kommentar
ElmotriX Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 takker for gode svar Lenke til kommentar
klikko Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 tror nok 5 V er lavt nok.... kommer seff ann på hvilken vifte du kjøper, men hvis jeg stiller min PAPST 120mm 4412FGL (26dba) , så er det helt UMULIG å høre den, pluss at den går såvidt rundt og kjøler deretter ikke en dritt.... så sånn er det =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå