Gå til innhold

Kjøpe nye deler til pc til max 3700kr, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hoi! Skal hjelpe brodern med å kjøpe et par nye komponenter til pcen...

Prisen burde være rundt 3700kr ettersom det er toppen på budsjettet hans... :!:

Han trenger ikke mer enn HK, CPU, RAM og kabinett.. Tenkte å kjøpe socket A HK og CPU siden det virker som det er der du får mest for pengene.. (++litt amd fan vs intel og da :p ) Han har ATI9700Pro, og den holder da i lange baner til de fleste spill..

360W PSU som holder helt mål (ettersom mitt system blir beregna til å dra ca peak 270W...)

Har satt opp et system her og tror det er rimelig bra i forhold til prisen, men vil gjerne ha bifallet fra forumets egne brukere... :p

Hovedkort:

Epox EP-8RDA6+ Pro til 779,- @komplett.no

Ville ha dette HK fordi det blir generelt omtalt som det beste ytelse/pris.

CPU:

AMD Athlon XP 2600+ (Barton) til 795,- @netshop.no

Veldig OC-vennlig, og nesten ingen prisforskjell i forhold til 2500+

CPU-Kjøler:

MIST CPU-Kjøler, "Silent Twin", Socket A til 395,- @microplex.no

Blir omtalt som en kjempebra og stille kjøler, og kommet ut veldig godt i tester jeg har lest...

RAM:

OCZ PC3200 E.L. Platinum 512MB til 992,- @netshop.no

Dette er også veldig OC-vennlig RAM, men integrert voltkontroller (slik jeg har skjønnt det hvertfall), og den har livstidsgaranti. Det er uansett ikke så farlig med OC på RAM, men greit å ha muligheten syns jeg...

Kabinett:

Raidmax Midi m/vindu, "Astro", Grønt til 445,- @microplex.no

Som sagt har vi mer enn bra nok PSU, og med dette kab. fulgte det med 2stk vifter @32dB... rimelig i forhold støy/pris mener nå jeg...

Frakt på ca 300,-

SUM: sånn ca 3700,-

Er det noen komponenter dere ville valgt annerledes (som da er billigere/bedre) så pliz skriv inn innlegg her... Socket A er nytt for meg, så det blir spennende å se hva tilbakemeldinga blir her...

MvH Daniel

Endret av colakork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

link??? har ikke finni noe xp-m her på hw.no hvertfall... leste at kjøleren var veldig bra... men jeg veit ikke noen ting om OC generelt... har noen en anbefaling av kjøler her da i så fall?

MvH Daniel

EDIT: fant xp-m... ikke noe problem.. takk takk... men kjøler????

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Her er en plan som holder litt lengre enn til i morgen:

A64 3000+ s939 Boxed

MSI K8N NEO2 Platinum-54G

1x512 MB TwinMOS PC3200

På komplett.no koster dette samlet 3068 kroner, så det skulle være nok igjen til kabinettet fra microplex. Fine å bygge i, de Raidmax kabinettene, btw...

Edit: HK+CPU er noen kroner billigere på Netshop, så hvis du føler for det kan du bestille derfra, og heller legge til en OCZ brikke etter budsjett. TwinMOS er ikke akkurat konge på overklokking... ;)

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

takker, bukker og skraper... ADM64 blei det... eneste gjorde selv var å bytte ut minne med OCZ 512MB E.B. DC til 992 hos netshop... faktisk byttet jeg helt til netshop..de hadde de samme komponentene der... men tusen takk hvertfall!! kjempefint med masse god respons!!!

MvH Daniel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...