Ordinær Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hei siden jeg i oktober bygde min egen PC, har jeg hatt ekstremt høye CPU tempraturer. Jeg bestemte meg for å løse problemet ved og kjøpe vann kjøling. Jeg kjøpte Thermaltake Bigwater settet, men igølge everest er CPUen min 61 c. med full kraft på vifte! Jeg kjøler bare CPU. Jeg er ekstremt sur! Jeg har det slik: pumpe-block-radiator-pumpe. Jeg har dobbelt sjekket goop, det ser OK ut. Noen som aner hva som er problemet, eller har en løsning? Endret 3. desember 2004 av Do_the_Bender Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 for det første, sett heller rekkefølgen slik: pumpe, radiator, blokk , pumpe.. Den varmen pumpen gir vill ikke radiatoren kjøle før blokken, ikke mye.. men litt.. Så sett helle radiatoren før blokken 2.. Sjekk att vannblokken din sitter som den ska, at du har hatt pasta i mellom blokk og cpu. 3. Hadde vært fint med litt info om pc`en:) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Sikker på at det ikke er sensoravlesningen som er litt uggen? Kjenn på blokka. Du har ikke hatt for tykt lag kjølepasta mellom cpu og blokk, vel? Lenke til kommentar
Ordinær Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Har AMD 3400+ 64bit MSI hovedkort k83 ultra platinum socket 754. Mulig at det er feil med sensor, men har ivertfall tidligere hatt problemer med crashing, hvor everest har sagt at det var like varmt som nå. Men jeg skal prøve pumpe-radiator-osv Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har du tempsensor som du kan montera på kjøleblokka? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Prøv å la pcen stå på en time, så skjekker du everest før du restarter og ser hva tempen er i bios. Bios er som oftes mer nøyaktig enn slike programmer. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 hvordan kjennes blokka? er den veldig varm? om cpu er 60 grader så skal du merke det veldig godt på blokka.. er den det er det for lite kjøling, er den ikke varm, så er det enten dårlig kontakt mellom blokk og cpu eller så er sensoren feil. Du kan jo teste med en bios oppdatering.. og se om det hjelper på Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Du kan jo prøve å Flashe bios da! Kan være feil i bios som viser feil temp. Det skjedde med meg, gikk ned ca 10C etter flashing av bios. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. desember 2004 Del Skrevet 6. desember 2004 Har du noen mulighet for å sjekke vanntemperaturen? Om denne ligger mellom 20 og 30 grader, (noe den bør gjøre ved normal romtemp), så bør CPU-temp havne rundt 35 til 40grader, vel og merke med riktig montert kjøleblokk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå