Strong Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Hei.. Skal kjøpe meg et nytt system, med følgende spec... Et MSI K8N NEO2 Platinum-54G - S939 og en AMD 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939.. Ifølge denne testen på anandtech, så får de klokket den CPU'en opp til 2.6 GHz.. Så, mitt spørsmål er.. Hvilket minne burde jeg gå for der, for å evt kanskje tenke på å klokke så mye?? Og vil evt den BOXED kjøleren være nok ?? Og, hva er egentlig Dual DDR ?? Endret 3. desember 2004 av Strong Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei ville gått for Corsair 3200XL, har selv Corsair 3200C2 som stopper ved 2390MHZ, 2,5-4-3-10 1T..... Kjøp RAM av god kvalitet ved klokking!!!!!!! Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Ville heller ha gått for OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2. Dette er veldig bra Ram. Har sett og hørt mye bra om dem. Disse brikkene er de samme som Anadtech har brukt. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3780 Endret 3. desember 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Denne brikken skal være super: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3792 Stramme timings, livstidsgaranti, prisgunstig, overklokkes bra om de får litt volt. Boxedkjølern er grei ved moderat klokking (10%) klokking. Det skader ikke å kjøpe seg bedre kjøling, for 2.6Ghz altså en økning på 800Mhz går ikke med standard kjøler, ikke over tid ihvertfall. Husk på en økning på ca 30% på frekvensen til CPUen (Mhz) og økning i volten vil gi ett stort varmetap. DDR= Dobbel Data Rate altså den skal i teorien være dobbelt så rask som SD-ram (Single data rate) Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) Skal du ha en super kjøler så anbefaler jeg Zalman. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CNPS7000BCU Den vifta er stor altså men funker fett for meg. Har en 3200 Winchester så den ligger på cirka 40 i Idle og hvis jeg napper ut strømmen på vifta sånn at vifta ikke går rundt så ligger den på 47 i Idle . (24Graders rom temp. Endret 4. desember 2004 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Strong Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takker for innspill gutter.... Men tror ikke du skjønte hva jeg mente med Dual DDR Deuce.. Jeg vet hva DDR står for, men hva menes det med Dual DDR eller Dual channel minne som dette HK jeg snakker om har ??? Får jeg bedre effekt ut av et par like minnebrikker ?? Eller er det ikke noe særlig forskjell ?? Og Karl-Wilhelm, den kjøleren så super ut ) Blir nok bestillt den tror jeg.. Litt teit å bestille bare en evt kjøler der, mens resten skal bestilles hos komplett... Men men, skal ha man det "beste", så koster det gjerne litt mer Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 Takker for innspill gutter.... Men tror ikke du skjønte hva jeg mente med Dual DDR Deuce.. Jeg vet hva DDR står for, men hva menes det med Dual DDR eller Dual channel minne som dette HK jeg snakker om har ??? Får jeg bedre effekt ut av et par like minnebrikker ?? Eller er det ikke noe særlig forskjell ?? Dual Channel er altså at 2 eller flere brikker jobber sammen. Økningen er på 2-3%, så det er ikke mye å skryte av. Dual Channel øker altså minnebåndbredden din slik at systemet får evnen til å huske mer og jobbe raskere. PS. For å kjøre dual channel så lønner det seg alltid å bruke to identiske brikker (Dual channel sett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå