hurst Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Er det slik at ide-kontrolleren har en fast hastighet i forhold til fsb, altså at den er låst? Eller er det slik at ide-kontrolleren blir overklokket samtidig som fsb? Har hørt folk som har hevdet det første, men da skjønner jeg ikke hvorfor disken min blir helt koko når jeg kjører høy fsb. Og det er jo selvsagt filene som er viktige for windows som blir korrupte :-/ Irriterende at overklokkingen stopper pga harddisken da :sad: Lenke til kommentar
shorin Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 ja,ide-kontrolleren (cd-rom/hd)blir oxo påvirket av høy fsb.Tviler på d er hd som stopper deg(såsant du ikker kjører 190-225 ibus da? Har du dividere i bios?,og hva slags mobo og ram? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Er ganske sikker på at det er hdd som er syndebukken her desverre Rammen er det ikke, har samsung pc2100 reg/ecc. HK: Epox 8kha+ hdd: seagate U6 40GB Har prøvd å kjøre rammen med 3/4 divider men får akkurat samme resultat så den er det ikke. Etter noen dager så krøller harddisken det skikkelig til og klarer ikke å laste windows engang. HAr også prøvd å ta ut alle ekstra pcikort og koblet ut usb portene, men ingenting ser ut til å hjelpe. Når det gjelder dividere så kan jeg ikke stille de fra bios. Problemene kommer når jeg kjører fsb fra 152 og oppover [ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-06-01 01:13 ] Lenke til kommentar
shorin Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Jeg kjører min p-3 600-100fsb på 6x103=618 mhz,går jeg over det får jeg oxo melding om korupte filer osv.Men har likevel sett folk med samme hd som meg(ibm60gxp-41gb)kjøre 185 ifsb uten divider. Good luck m8 Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 Quote: Den 2002-06-01 00:17, hurst skrev:Er det slik at ide-kontrolleren har en fast hastighet i forhold til fsb, altså at den er låst? Eller er det slik at ide-kontrolleren blir overklokket samtidig som fsb?Har hørt folk som har hevdet det første, men da skjønner jeg ikke hvorfor disken min blir helt koko når jeg kjører høy fsb. Og det er jo selvsagt filene som er viktige for windows som blir korrupte :-/Irriterende at overklokkingen stopper pga harddisken da :sad: IDE kontrollerene bruker samme klokkefrekvens som på PIC portene. Når man overklokker ved fsb så klokker man PCI og harddisker. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 1. juni 2002 Del Skrevet 1. juni 2002 hd'en min trynte grundig når jeg kom meg over 150fsb. abit kr7a .. sånn, liksom.. for å være med i den kule gjengen :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå