GenericName Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Vain Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 spill eller nyttige programmer? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er ikke så fett å lage et program. Synes det er morsommere, og mere jobb med et spill Lenke til kommentar
Vain Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du kan jo prøve å lage et supermarioaktig spill. Det var jo en annen her som prøvde på det. Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Vel, dette her kan være nyttig: http://markbutler.8m.com/vb-tutorial.htm Men jeg vil heller anbefale deg å lete etter spill på http://www.planet-source-code.com/ - du kan lære like mye der. Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Om du vil gjøre nyttigt program, så kanskje noe av dette: Enhets konverteringsprogram (ex. du velger via meny vilken kategori, si "Mass", deretter skriver du inn den massen som du vet i den rette enheten, f.eks. 2kg og så konverteres den automatisk til andre enheter, f.eks. pounds. Du lærer da å handtere menyer og input/output til bruker samt litt anna småsnask, plus at det er ett nyttigt program. Om du får en temp i Fahrenheit og lurer på hva den er, så swoops. Kalkulator (ikke så kul kanskje siden det finns allerde, men du lærer jo litt forskjellig her også, data-handtering, layout osv.) Treningslogg via Excel. Lag et VB-program som sparer trenings-resultat i en Excel fil. programmet har jo selvsagt sitt eget bruker-grensesnitt, så brukeren ser ikke Excel under bruk, med mindre han trykker f.eks. på "Show Excel" knappan som du har lagt inn der, eller om han åpner fila i Excel etterpå. Du får da trening i å interface til andre programmer (Office), noe som er både kult og ganske lett i VB. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Kalkulator (ikke så kul kanskje siden det finns allerde, men du lærer jo litt forskjellig her også, data-handtering, layout osv.) Windows-kalkulatoren (ihvertfall i Win2k) har f.eks ikke kvadratrot, det mekkes utrolig lett i VB. Du kan stappe utrolig mange funskjoner inn i en kalkulator, ta f.eks utgangspunkt i å mekke alle funksjonene som finnes i Utvidet Windows-kalkulator (kan ta sin tid å finne en måte å løse alle på) også legger du til funskjoner som du kan få bruk for f.eks volum, areal, vinkler, konvertering av måleenheter, valuta (med internettsynkronisering) og og kanskje en algebra/lignings-løser (kanskje en primimtiv en i første omgang). Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 XP-kalkulatoren har ihvertfall kvadratrot. sqrt står det på knappen (hvis du ikke finner den i Standard, prøv på Vitenskapelig). Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er den vitenskapelige delen som mangler Sqr-knappen; standard har den. Men du kan likegjerne opphøye med 0,5 ("x^y"-knappen). Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
asware Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Offtopic: Er ikke så fett å lage et program. Synes det er morsommere, og mere jobb med et spill Jeg er ikke helt enig med deg der. Vet at alle kan/skal ha egne meninger og det der, men det kan være like mye jobb å lage et skikkelig bra program som et spill. Det kan jeg love deg. Og jeg for min del har satset på "program programmering" noe jeg selv synes er artig og krevende. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 (endret) XP-kalkulatoren har ihvertfall kvadratrot. sqrt står det på knappen (hvis du ikke finner den i Standard, prøv på Vitenskapelig). Så nå at Standard-kalkulatoren (i Win2k) har sqrt aadnk: Jeg visste faktisk ikke at det gikk an å opphøye i 0,5 for å få kvadr.rot heller Endret 4. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 XP-kalkulatoren har ihvertfall kvadratrot. sqrt står det på knappen (hvis du ikke finner den i Standard, prøv på Vitenskapelig). Så nå at Standard-kalkulatoren (i Win2k) har sqrt aadnk: Jeg visste faktisk ikke at det gikk an å opphøye i 0,5 for å få kvadr.rot heller I så fall, for helhetens skyld, så kan jeg jo si at det gjelder allment att: x^(1/n) der n er "graden" av roten gir "n-te roten av x". Bare prøv så får du se. Det er vanlig å skrive om alle (kvadrat) røtter på den måten f.eks. når man deriverer eller integrerer for da blir det lettere (synest jeg) å se hva som skjer og hvordan man skal gjøre. Ellers, så er det ingenting flaut i å ikke vite eller spørre om noe, det er vel derfor vi alle er her. Derimot kan man jo allikevel kjenne seg litt allikevel, men man trenger ikke. Ikke på denne delen av forumet iallefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå