jogrba Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei. Jeg skal kjøpe meg en plasma-TV (QPVision QPV42SDL). http://www.qpv.no/page_layout_42sdl.htm Fra før har jeg et surround-anlegg som jeg skal koble til denne. Jeg har ikke forsterker og har heller ikke tenkt å kjøpe dette siden subwooferen har dette innebygget. Til sub'en har jeg en line input-kabel. Kan jeg koble denne rett inn i TV-en? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Det er nok ikke fullt så enkelt. Jeg regner med at du har en aktiv subwoofer? Det vil si at den har en innebygd forsterker. Denne forsterkeren kan bare brukes til subwooferen, og man kan ikke koble til andre høyttalere på den. Du må nok skaffe deg en surround forsterker. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Takk for svar. Ja, sub'en er aktiv. Jeg tror kanskje du har misforstått litt? Selve TV-en har ikke høyttalere. Jeg skal kjøpe en plasma-TV uten høyttalere, og jeg har fra før et surround-anlegg der sub'en har innebygget forsterker (jeg har altså ikke en egen forsterker). Hvordan kan jeg koble dette surround-anlegget til TV-en uten å måtte kjøpe forsterker? Det må da gå an å bruke en slags kabel mellom sub'en og TV-en? Funker line in-kabel? Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 For å utdype litt; Når jeg kobler surround-anlegget til PC-en min sitt lydkort med en line in-kabel, fungerer alt fint. Da burde det vel også gjøre det dersom TV-en har line out-kontakt, slik som PC-en? Lenke til kommentar
Woodoo Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Åja, er det et sånt PC-surround anlegg du har? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Da burde det funke helt fint vil jeg tro. Lenke til kommentar
jogrba Skrevet 6. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2004 (endret) Men går det an å få ekte surround-lyd uten bruk av ekstern forsterker? Endret 6. desember 2004 av jogrba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå