Gå til innhold

XP Pro henger seg noen sekunder etter login

Anbefalte innlegg

Har et problem med at maskinen låser seg totalt noen sekunder etter oppstart. Tiden det tar før den låser seg er omtrendt den tiden det tar for MSN Messenger å logge seg på. Jeg tror ikke Messenger er problemet fordi jeg avbryter påloggingen, men maskinen låser seg likevel.

Jeg har et problem med skjermkortet, og har til nå trodd at det er pga dette den har låst seg. Jeg har nemlig startet i sikkermodus og avinstallert skjermkortdriverne, med hell. Men denne gangen virket ikke dette, dessuten har jeg et annet skjermkort i denne gangen.

Første gangen dette skjedde brukte jeg systemgjennoppretting, og det virket. Andre gangen det skjedde virket det ikke. Da avistallerte jeg skjermkortdriverne, noe som oxo virket de neste 2-3 gangene.

Denne gangen virket det altså ikke, så jeg avinstallerte program etter program som jeg ikke trengte, for å prøve å finne synderen på den måten. Systemet hang seg helt til jeg avinstallerte AMD prossesor driver! Driveren man trenger for at Cool'nQuiet skal virke.

Noen som har hatt dette problemet før? ER det i det hele tatt den driveren som er problemet hær? Finnes det en holdbar løsning?

Jeg er så klart nervøs for at det skal skje igjen, siden det er forskjellige drivere som ser ut til å skape problemet hver gang. :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JODA! Nå skjedde det igjen. Eller, jeg satt å spilte Final Fantasy XI da alt plutselig hang seg. Når jeg restarta hang den seg i windows igjen, noen sekunder etter login. Jeg restarta, starta den i sikkermodus, og avinstallerte skjermkortet. Restarta og starta maskinen på vanlig måte, og den hang seg. Gikk inn i sikkermodus igjen, installerte skjermkortdriverne, og restarta maskinen igjen, starta den på vanlig måte. Nå fungerer det.

MEN DET KOMMER JO TIL Å SKJE IGJEN! :cry:

En annen ting jeg lurer VELDIG på:

Når windows avslutta etter at jeg hadde installert skjermkortdriverne nå sist, kom det en sånn "avslutt program" pop-up som noen ganger kommer når du slår av maskinen. Den forsvant veldig fort igjen, men programmet som skulle avsluttes het should not see me!!! Dette synes jeg høres veldig suspekt ut. Jeg har kjørt både virus og Ad-Aware scan, men de finner ikke noe sånt.

VÆR så snill å hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...