Gå til innhold

Hvilket hovedkort til P4NW

Anbefalte innlegg

Det er umulig å velge hk!!

Dette ville være det perfekte for meg:

-Stabil, overclockbart chipset (SiS 645DX??)

-USB 2.0 (ikke sååå viktig foreløpig...)

-8 ide enheter (raid ctrl, er ikke et MUST, kan kjøpe PCI kontroller ved siden av..)

-5.1 lyd + s/pdif (C-media)

-533mhz bus

-DDR 333

(Begge følgene hk finnes på http://www.komplett.no)

Har hørt at Asus P4S533 skal ha gode overclockings muligheter og det har C-Media 5.1 s/pdif lydkort, MEN det har ikke USB 2.0 eller Raid. Disse kontrolleren kan jeg jo kjøpe separat, men det blir jo dyrt... hk koster 1300 på komplett butikk

Etter mine ønsker ville MSI 645E MAX2-LRU fordi det har raid USB 2.0 og 5.1 s/pdif lyd, men dette er AC'97 som jeg tror er endel dårligere enn C-media..??? Vet heller ikke hvor gode overclockingsegenskapaper dette kortet har.. hk koster 1500 på komplett butikk

Noen som har noen anbefalinger?? kaksje andre hovedkort?? Erfaringer med noen av disse kortene, eller med c-media og ac'97 5.1 onboard lyd??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tross for at lyd delen er AC'97, og at kortet er uten USB 2.0, vil jeg slå ett slag for ABIT TH7 II RAID. Veldig bra kort for en latterlig pris hvis du finner det på demo lista til Komplett. (1105,-)

Det at du i tillegg bruker RDRAM er både ett pluss og ett minus. Ytelsen er ett pluss, prisen er noe høyere enn DDR. (Pass på å få nyere RAM som takler 533FSB...)

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...