twp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg har i lengre tid prøvd å få til MMS (mot telenor) på min Ipaq 6340, men uten hell. Det finnes mange guider til dette for forsjellige windows mobile telefoner og man skulle tro at det ikke var så uligt på 6340. Men.. Jeg har testet mange forskjellige oppsett, men enda har ingen fungert. Det som skjer er at når jeg mottar en MMS så skrur mobilen seg på, Inboxen kommer opp, men deretter skjer det ikke noe. Jeg klarer nå ikke å lukke innboksen. Trykker jeg på (X) kommer den bare opp igjen. Jeg må da restarte den for å få gjort noe. Har forresten lest at under accounts skal der være en MMS account ? Det har ikke jeg og det har det heller aldri vært. Jeg må legge til at MMS fungerer på mitt abonement om jeg bruker en annen telefon. Noen som har fått til MMS (telenor) på en Ipaq 6340 ? Noen som har hatt samme problemet som meg ? Lenke til kommentar
Didlex Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Har samme problem, men mener det virket før jeg måtte gjøre min første "hard reset" i forbindelse med noe software som skrudde Ipaq'en min ordentlig opp. Har søkt på nettet, og kommet over noen intressante lenker for oppsett av Pocket PC MMS. Her er en for å sette det opp på en Qtec (både Telenor og Netcom), men det burde vel være i teorien veldig likt. Har ikke prøvd det selv, og rekker ikke nå får jeg må avgårde. Kommentarer og resultater ventes sikker av alle de som har lest artikkelen tidligere. http://www.mysmartphone.no/Article254.phtml Passord etc stemmer tydligvis ikke helt i henhold til Telenor sine sider (se under), men det er jo bare å prøve å feile. ---------------------Klippet fra Telenor--------------------------------------- Gå inn i menyen for MMS på telefonen din, velg oppsett og tast inn: APN: mms Username: std Password: 1234 Authentification: normal Gateway IP: 10.10.10.11 Meldingsserver URL: http://mmsc/ *Security: off *Session: connection-oriented *Port: 9201 * - innstillingene vil variere mellom de forskjellige telefonene. Du vil enten få beskjed om å oppgi "security" og "session", eller bli bedt om å oppgi "port". ----------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Didlex Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Metoden over fungerte dårlig, det var vist litt mer komplisert. Dessuten har Ipaq H6340, også WLAN, og da ble det bare tull med det. Tror dette vil kreve mer forskning, hvis ikke telefon selskapene kommer opp med oppsett for denne type telefoner også. Andre som har fått dette til? Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 18. desember 2004 Del Skrevet 18. desember 2004 Metoden over fungerte dårlig, det var vist litt mer komplisert. Dessuten har Ipaq H6340, også WLAN, og da ble det bare tull med det. Tror dette vil kreve mer forskning, hvis ikke telefon selskapene kommer opp med oppsett for denne type telefoner også. Andre som har fått dette til? Er jo WLAN på Qtek 9090 også uten at det fucker opp MMSen Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det er en vesentlig forskjell på MMS oppsettet på Qtek 9090 og på HP 6340. Hvis du ser i inboxen på 6340 så ser du at det ikke er en egen MMS mappe der slik som det er på 9090. Denne må derfor opprettes. Gå inn på Start - Settings - Connections. Velg GSM/GPRS settings og sett opp en ny profil(med de vanlige MMS innstillingene). Lenke til kommentar
fittlips Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Sjekk lengre ned... det ligger oppsett på dette i ett tidligere innlegg!! xxx Lenke til kommentar
Didlex Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Keh, kan ikke finne noen tidligere tråder om dette? Har gjort alle verdens søk uten hell. xxx hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
fittlips Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Da har du ikke søkt veldig godt.... men her er linken : http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=319830 Oppsettet fungerer for meg. I tillegg måtte jeg legge inn fixen fra HP for å få sende store vedlegg. Fungerer ihvertfall glimrende ;-) XXX Lenke til kommentar
dalsveen Skrevet 4. januar 2005 Del Skrevet 4. januar 2005 I tillegg til beskrivelsen på: http://forum.amobil.no/index.php?showtopic=319830 Måtte jeg gjøre et grep til, dette fordi det på 6340 ikke er definert noen MMS konto i innboksen heller, men denne kan du opprette ved å gå på accounts under inbox, velge new og opprette en MMS konto i inbox. Skriv inn en mail adresse i E-mail address feltet. Velg skip på auto configuration, fyll inn brukernavn std og passord 1234 På bildet for account information kan du nå velge MMS som Account type. Etter at jeg fulgte disse grepene har jeg ikke hatt problemer med å motta MMS, men får fortsatt ikke sendt. Noen som har noen tips til hva som kan være galt videre? Lenke til kommentar
fittlips Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg måtte i tillegg legge inn fixen som er lagt ut på www.hp.com for å sende MMS.... Prøv det. XX Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 5. januar 2005 Del Skrevet 5. januar 2005 Jeg måtte i tillegg legge inn fixen som er lagt ut på www.hp.com for å sende MMS.... Prøv det. XX Har du en direktelink? Finner ikke fixen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå