Gå til innhold

Bytte av operatør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan jeg bytte fra NetCom til Sense selv om jeg har 5mnd igjen av bindingstida mi hos NetCom?? Skulle gjerne bytta mobil, men må gå over til Sense for å få en "fin" pris...

**EDIT**

Noen som veit om mobilene på Norwegiantelecom.no Chess??

Mobilene på norwegian telecom er ikke billigere enn det du får andre steder.

Når det gjelder netcom, så kan du bytte ja, men da vil du få et gebyr på 1400,- i posten om jeg ikke husker feil.

Om du kan tåle å bytte nr, så tegner du et nytt et hos sense, og avslutter netcom-aboet når bindingstiden er over. Det vil bli billigst totalt sett.

Lenke til kommentar

Altså, når du binder deg til netcom active talk, så får du jo en kontantrabatt på telefon som er som regel LANGT mer enn 1400,-.

Derfor er det bare rett og rimelig at gebyret er så høyt. Nå er det mulig at netcom reduserer dette gebyret etter hvor lenge du har hatt telefonen, men dette gjelder isåfall kun for aboer tegnet fra og med juni/juli og til nå.

EDIT: Ser du ikke har active men young. Active er et abo de generellt tjener mer penger på, derfor vil det gå å oppgradere. Gebyret for bryting av young-talk binding er jeg ikke sikker på dessverre...tror det er 1000,-

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Hmmm.. Så det du da mener er at jeg må betale for å ha muligheten til å bytte abonnement? Det er jo ran! Da kunne de jo skrivi det på MinSide (den saken på netcom.no)... Møkkafolk!

**EDIT**

Hehe.. Fant en ting nå.. Må bare bli litt flinkere til å lese.. Får ikke byttet abonnement før 13.mai 2005 :cry:

Endret av wunderbaum
Lenke til kommentar
Kan jeg bytte fra NetCom til Sense selv om jeg har 5mnd igjen av bindingstida mi hos NetCom?? Skulle gjerne bytta mobil, men må gå over til Sense for å få en "fin" pris...

**EDIT**

Noen som veit om mobilene på Norwegiantelecom.no Chess??

Mobilene på norwegian telecom er ikke billigere enn det du får andre steder.

Når det gjelder netcom, så kan du bytte ja, men da vil du få et gebyr på 1400,- i posten om jeg ikke husker feil.

Om du kan tåle å bytte nr, så tegner du et nytt et hos sense, og avslutter netcom-aboet når bindingstiden er over. Det vil bli billigst totalt sett.

Hmmmm... Kom til å tenke på en ting... Sense abonnementet har ikke mnd pris :) Kanskje jeg skal ta en sleip en.. Ikke bruke Sense'en, og bare få låst opp mobilen på en eller annen måte!?

Lenke til kommentar

Aller først.

Selvfølgelig er det ikke noe ran! Netcom gir deg billigere telefon, mot at du sier ja takk til å være hos de og bruke nevnte abonnement i 12 måneder. Det kalles en AVTALE, med undertegnet KONTRAKT, og derfor er det selvfølgelig gebyr for å bryte avtalen! Netcom ville jo pælma penger ut av vinduet om det ikke var slik.

Så over til det andre, hvilken telefon har du tenkt å kjøpe deg? Om du tenker på K500 elller E330, så har disse ekstra månedsavgift på 99,- i måneden i 12 måneder. Mens andre telefoner ikke er slik. Og det er ikke alle telefoner som kan låses opp heller...

Lenke til kommentar

Veit det er en avtale jeg har, men syns det er teit å ikke kunne bytte uten å få gebyr... Jeg blir jo da tvunget til å holde meg til dem i 12 nye mnd (selv om jeg ikke har "fullført" den andre avtalen).. Og det vil være billigere å betale for resten av bindingstida også, i og med at jeg bare har 5 mnd igjen.. 5*200=1000 :) Men samme det.. Kan nok klare å lure litt penger ut av mor og far også...

Og til Sense greiene; som sagt må jeg begynne å lese gjennom ting... Så aldri de greiene med 99/mnd før du nevnte det..

Lenke til kommentar

Mitt råd...Tenk økonomi...

Kjøp mobiltelefon der det er billigst på nett, eller på auksjon hos qxl....eller noe annet....

Men å kjøpe med bindig , låst til abonnement, mm...er rett og slett dårlig økonomi....

uansett. Det er jo bare avbetaling med skyhøye renter?....

Talkmore er mitt råd.

...Rett 0og slett kjøpe en "dyr (den blir ikke så dyr på sikt) mobil, uten abonnement og så tilknytte deg en av de forhåndsbetalte....De er uten tvil de billigste.....i dag....

Lenke til kommentar
Veit det er en avtale jeg har, men syns det er teit å ikke kunne bytte uten å få gebyr... Jeg blir jo da tvunget til å holde meg til dem i 12 nye mnd (selv om jeg ikke har "fullført" den andre avtalen).. Og det vil være billigere å betale for resten av bindingstida også, i og med at jeg bare har 5 mnd igjen.. 5*200=1000 :) Men samme det.. Kan nok klare å lure litt penger ut av mor og far også...

Og til Sense greiene; som sagt må jeg begynne å lese gjennom ting... Så aldri de greiene med 99/mnd før du nevnte det..

Unskyld meg, men er du ikke helt med? Når du har bundet deg til en operatør for 12 måneder ved å kjøpe en billig telefon, hvordan kan du da (være så dum at du) tro det er mulig å bryte en slik avtale? Da hadde jo alle gjort det, og Telenor og NetCom hadde ikke tjent fem flate øre, kun tapt. Derfor har de selvfølgelig et gebyr som stopper slike som deg i å gjøre slikt!

Lenke til kommentar
Hmmmm... Kom til å tenke på en ting... Sense abonnementet har ikke mnd pris :) Kanskje jeg skal ta en sleip en.. Ikke bruke Sense'en, og bare få låst opp mobilen på en eller annen måte!?

Det har jeg gjort. Bruker netcom sim kort. Mobilene på sense.no er ikke låst, men de som selges på narvesen er låst. Har nå en k500i som koster meg 499+(12x99) = 1687kr. Kjøper du en ny K500i koster den ca 2000

Edit:

Bindingstiden reduseres etterhvert. Send en mail til operatøren din og spør hvor mye det koster å si opp bindinstiden.

Hei

Du kan endre fra youngTALK til easyTALK eller activeTALK uten ekstra

omkostninger for dette. Bindingstiden forblir den samme. Saldo til gode

vil da følge mobilnummeret automatisk.

Oppsigelse av din bindingstid koster per i dag 875,- kr.

Med ønske om en fin dag!

mvh KundeSenter

NetCom as

Endret av Shhhh
Lenke til kommentar
Mitt råd...Tenk økonomi...

Kjøp mobiltelefon der det er billigst på nett, eller på auksjon hos qxl....eller noe annet....

Men å kjøpe med bindig , låst til abonnement, mm...er rett og slett dårlig økonomi....

uansett. Det er jo bare avbetaling med skyhøye renter?....

Talkmore er mitt råd.

...Rett 0og slett kjøpe en "dyr (den blir ikke så dyr på sikt) mobil, uten abonnement og så tilknytte deg en av de forhåndsbetalte....De er uten tvil de billigste.....i dag....

Der tillater jeg meg å være uenig. Går fint ann å få en telefon billigere med bindingstid.

Noen ganger er det billigere, andre ganger dyrere. Gjelder bare å være oppdatert på priser.

Feks E710, den koster i billigste nettbutikk 3890,-. Med abo får du den så lavt som 600,-.

600 pluss 12 ganger 129,- er 2147,-.

Da skal du ringe MYE før det lønner seg med talkmore.

Lenke til kommentar

Du kan gjøre gode kjøp på å binde deg.

Kjæresten min kjøpte nettopp en 6230 til 400 med NetCom Active Talk i 12 måneder.

Regnestykke: (12*129)+ 400=1948

Prisguiden viser billigste 6230 uten binding til 2801.

Det gir 801 kr i hennes favør. Det skal litt til for å spare inn dette, dessuten så er det en helt utmerket mobilteleon.

P.S. Ikke innmeldingsavgift fordi hun var kunde fra før.

Lenke til kommentar
Hei

Du kan endre fra youngTALK til easyTALK eller activeTALK uten ekstra

omkostninger for dette. Bindingstiden forblir den samme. Saldo til gode

vil da følge mobilnummeret automatisk.

Oppsigelse av din bindingstid koster per i dag 875,- kr.

Med ønske om en fin dag!

mvh KundeSenter

NetCom as

Takk for informasjonen :) Da blei det visst en billigere mobil alikevel da :thumbup:

P.S. Ikke innmeldingsavgift fordi hun var kunde fra før.

Det vil si at jeg som er NetCom kunde fra før slipper den innmeldingsavgiften på 199,- det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...