Gå til innhold

razr v3 specs på elkjøp, wtf?

stoff3r

Anbefalte innlegg

jeg så min nydelige razr v3 ligge på elkjøp i dag, og jeg måtte jo bort å se hvordan den var med norskt språk, men da ser jeg noe rart. under spesifikasjonene ser jeg at elkjøp har skrevet skjerm: 252000 fargers display. stemmer dette? jeg trodde den hadde bare 65000 farger som motorola først oppga. specs er sett i trondheim på nye tiller-senteret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

det er helt grei batteri tid. bare hold deg unna bluetooth og javaspill etc så varer den ca en uke. jeg bruker ikke mobilen mye da. skriver aldri 10 meldinger per dag. men den er ca like bra som min forrige, ericsson t39 som hadde 300 timers standby. det er forresten ikke noe særlig å skrive meldinger på den. nå har jeg den engelske versjonen uten norske tegn etc. men det er ikke noe særlig på den norske heller. du må være veldig glad i design for å kjøpe denne. hvis du bare liker stasj så kjøp noe annet, med utbyttbart minne.

Lenke til kommentar
det er helt grei batteri tid. bare hold deg unna bluetooth og javaspill etc så varer den ca en uke. jeg bruker ikke mobilen mye da. skriver aldri 10 meldinger per dag. men den er ca like bra som min forrige, ericsson t39 som hadde 300 timers standby. det er forresten ikke noe særlig å skrive meldinger på den. nå har jeg den engelske versjonen uten norske tegn etc. men det er ikke noe særlig på den norske heller. du må være veldig glad i design for å kjøpe denne. hvis du bare liker stasj så kjøp noe annet, med utbyttbart minne.

Vel. Det jeg er på utkikk etter er en telefon som

1. Har god dekning

2. Har dugende batterilevetid (slik at jeg kan ha den i bruk i mer enn to dager før jeg må plukke frem laderen)

3. Greit utseende (allers helst klapptelefon).

4. Allers helst ikke kamera (men det er vel svært vanskelig å få fatt i en slik en)

5. Noenlunde kjapp SMS

Den jeg har nå er en Sony Ericsson T600. Den har greit design, men dårlig dekning og batterilevetid. Pluss at den ikke alltid er like god å snakke i.

Jeg kjøpte en billig Siemens CF62. Den var lovet å ha 200 timer med standbytid. Dekninger var svåært bra, men selv når jeg ikke brukte java wap eller noe slikt så holdt den kun i 2 dager. Da skrev jeg gjerne ti meldinger om dagen, og snakket et par minutt. Dette er for lite. Den var og noe treg på meldinger.

Derfor sonderer jeg terrenget nå, og vet ikke helt hvor mange penger jeg får snart, men får jeg noen penger så kan det godt hende at jeg investerer i en sånn razr. Og derfor hadde jeg satt stor pris på om du kunne gi en liten "omtale".

Lenke til kommentar

Denne artikkelen ble skrevet på amobil i juli:Razr V3

Nederst står det følgende:

Quote:

Oppdatert 29.07.2004

Skjermen vil kunne vise 176 x 220 piksler, ikke 240 x 320 som de første ryktene sa. Skjermen vil også vise 65 000 farger, og ikke 262 000. Den utvendige skjermen vil vise 4096 farger, og oppløsningen korrigeres nå til 96 x 80, og ikke 96 x 96.

Tror nok Elkjøp har brukt gamle specs...

Lenke til kommentar

dette er ikke noen sms-racer akkurat. men jeg har ikke noen ordbok og må skrive 2 "A"er istedet for "Å" :hrm:

jeg har hørt at k500i er kjapp på meldinger og har gode taster, men den har jo kamera og er ikke klapp:P

min razr har god dekning der jeg er. bedre enn den forrige, men det er stort sett det jeg kan si om det, har ikke vært på hytta eller noe enda. du slipper å lade den etter to dager ialle fall. jeg lader den ca 1 gang i uka, men jeg bruker min veldig lite. ringer litt her og der og maks 5 meldinger per dag. forøvrig skal den kunne vise 262000 farger ved videoavspilling i følge motorola selv. kilde: www.howardforums.com.

det som er det geniale med denne telefonen er jo størrelsen, telefoner som k700i, s700 og ellers blekner totalt. jeg var på en fest og folk dro opp s700 og masse shitt og ingen brydde seg, men når jeg tok opp min ble det bråk:P

det er altså en klapptelefon i aluminium og diverse(knallhard telefon). med superskarp skjerm og laserkuttet tastatur. mp3 spiller som spiller høyt og tydelig, lite minne though, men morsomt med litt show:P det er også ganske mye innstillinger for å tilpasse den dine vaner, og alle menyknappene og shitt kan forandres til å passe brukeren. den har desverre to knapper for mye foran, det er en snarvei til web-browser og en til å skrive sms. disse er helt unødvendige da det allerede er en masse "snarveisknapper" foran og i menyen ellers.

forresten. hvis du er redd for å ripe din nåværende telefon... denne er ekstrem... jeg har ingen riper enda, men er livredd. ytterskjermen er i glass(!!!!!) for å heve kvalitetsinntrykket. så hold denne laaangt unna nøkler, lighter, mynter og ellers alt som er hardere enn bukselommestoff:P

jevnt over er jeg fornøyd med telefonen pga sin ekstreme størrelse og greie specs, men MIN telefon, som er ENGELSK var ikke noe triks å kjøpe da sms skriving er hat uten ordliste. venter forresten på om det kommer language packs. da er det håp og lys og shitt i enden av tunellen.

Lenke til kommentar

Må nok dessverre få skuffe noen av dere der. Etter mye om og men kom det til slutt frem at Razr V3 -ville- ha 262,000-fargers skjerm. (søker du på nettet vil du se at det oppgis både 65K og 262K om en annen)

Prisguiden:

https://prisguiden.no/vis_produkt.php...&view=techinfos

Motorolas hjemmesider:

http://direct.motorola.com/experience/GBR/...BR&Language=ENG

Artikkelen ble aldri oppdatert med nyere informasjon, men skal i alle tilfelle være oppdatert nå.

Lenke til kommentar
[snip UTROLIG mye god informasjon]

Men det der høres jo beint ut sagt GLIMRENDE ut. Den har batterilevetiden som ejg er ute etter, og ettersom jeg forstår, grei dekning. Nå har de jo begynt å selge den i norsk butikker og den står merket som nordic, så da har den sikkert norsk ordbok.

Når du sier størrelsen mener du tykkelsen, sant? For denne er vel litt breiere enn vanlig mobiler?

Redd for riper er jeg overhodet ikke. Men jeg behandler mobilene mine fint da. Har de ALDRI i samme lomme som nøler og sånt skit. Det eneste som er litt dumt med den der er at den har glass-skjerm utenpå. Kan kanskje bli problematisk om jeg mister den eller noe.

Takk for all infoen din, det høres ut som en kjempetelefon, så da får man bare se om jeg får jobbe litt på den gamle jobben min slik som det er planlagt.

Og SiRo. Jeg vet at amobil.no ikke har så lett for å få fatt på motorola, og at motorola her rundtom i Norge ikke har noe som kan minne om kundeservice, men er det håp i det hele tatt at dere kan få testet denne telefonen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
[snip UTROLIG mye god informasjon]

Når du sier størrelsen mener du tykkelsen, sant? For denne er vel litt breiere enn vanlig mobiler?

hei jeg så ikke at noen hadde svart her. denne er litt breiere enn noen ja. men det er bare pent og den er mye mindre enn alt uansett. de fleste jeg møter sier at det er det peneste de noen gang har sett(til å være mobil)

Lenke til kommentar
hei jeg så ikke at noen hadde svart her. denne er litt breiere enn noen ja. men det er bare pent og den er mye mindre enn alt uansett. de fleste jeg møter sier at det er det peneste de noen gang har sett(til å være mobil)

La gå. Jeg er solgt. Det er store fare for at det er en Motorola Razr v3 i min umiddelbare fremtid. Så kan bare neonode ha det så bra når de ikke selger til Norge.

Lenke til kommentar

La gå. Jeg er solgt. Det er store fare for at det er en Motorola Razr v3 i min umiddelbare fremtid. Så kan bare neonode ha det så bra når de ikke selger til Norge.

Jeg har brutk begge og er ikke i tvil. Neonode er en stygg leketelefon og forferdelig å bruke. V3 virket kjempe bra sålenge du venner deg til tstaturet. Helt klart gå for den, selv om den er litt i overkant priset for min smak for tiden..

Lenke til kommentar

Jeg har brutk begge og er ikke i tvil. Neonode er en stygg leketelefon og forferdelig å bruke. V3 virket kjempe bra sålenge du venner deg til tstaturet. Helt klart gå for den, selv om den er litt i overkant priset for min smak for tiden..

synes ikke neonode virker som en stygg telefon, men det kan jo hende jeg er forblindet av pr-maskineriet.

Og ja, den er priset stygt, men for en stakkars student som meg som har jobbet et par dager på dfen gamle jobben min og tjent nok penger til å få ny mobiltelefon, så er det vel greit nok :)

Jeg har aldri påstått at jeg eier økonomisk sans.

Lenke til kommentar

du må virkelig tenke gjennom om du vil kjøpe razr, for det er en design-telefon, og ikke stort annet, den har det meste av funksjoner, men 7mb minne er alt for lite og kan fort bli en plage. hvis du ikke skal høre på mp3 eller vise lange filmer er razr noe for deg, hvis det er funksjoner du vil ha regner jeg med at e398 har omtrent det samme til 1/3 av prisen. eller du kan lese forum og finne ut en litt funksjonsspekket mobil. det jeg håper på nå etter jeg har kjøpt den, er selvfølgelig at prisen vil holde seg høyt, og at designet tåler tidens tann og ikke blir avleggs alt for tidlig. håper den blir som nokia 9210i eller 88(50?) de små metalltelefonene som enda er utrolig dyre og pene. det er forresten veldig godt å skrive med ordboken når du blir vant til den.

Lenke til kommentar
du må virkelig tenke gjennom om du vil kjøpe razr, for det er en design-telefon, og ikke stort annet, den har det meste av funksjoner, men 7mb minne er alt for lite og kan fort bli en plage. hvis du ikke skal høre på mp3 eller vise lange filmer er razr noe for deg, hvis det er funksjoner du vil ha regner jeg med at e398 har omtrent det samme til 1/3 av prisen. eller du kan lese forum og finne ut en litt funksjonsspekket mobil. det jeg håper på nå etter jeg har kjøpt den, er selvfølgelig at prisen vil holde seg høyt, og at designet tåler tidens tann og ikke blir avleggs alt for tidlig. håper den blir som nokia 9210i eller 88(50?) de små metalltelefonene som enda er utrolig dyre og pene. det er forresten veldig godt å skrive med ordboken når du blir vant til den.

For å si det slik. Aller helst hadde jeg sett at mobilen ikke hadde fargeskjerm, polyfoniske ringetoner og kamera. JEg er med andre ord ikke først og fremst ute etter mest mulig funksjoner for minst mulig penger. Jeg vil ha en mobil med grei batterilevetid, og god dekning. Det er der den jeg har nå kommer litt dårlig ut. Slik som jeg ser det i alle fall.

Men skal jeg først kjøpe en ny mopil kan jeg like godt kjøpe en med fint design, og der ser det ut som motorola har truffet spikeren rett på hodet med den v3, dernest tror jeg et metalldeksel gjør sitt til at mobilen er langt mer holdbar, og tåler et kakk eller to.

Og så liker jeg og teste nye ting. Siden jeg har hatt både nokia, SE og Siemens er det på tide med noe nytt...

Lenke til kommentar

Jeg er godt fornøyd med min nye V3, bortsett fra én veldig irriterende ting: dekning/samtalekvalitet. Så lenge det er full dekning, er lyden god, om enn noe lav i tilfelle støyende omgivelser. Men så fort man er på et sted hvor dekningen ikke er helt optimal, blir lyden helt grøtete, og det blir forferdelig vanskelig å høre hva som blir sagt. Det er mulig det bare er noe galt med akkurat mitt eksemplar, jeg skal gå i butikken hvor jeg kjøpte den og mase litt på dem.

Ellers er det bare fryd og gammen. Jeg er overrasket over hvor fort jeg vente meg til iTap-ordlisten. Nå foretrekker jeg den fremfor T9. Og, nei, det går ikke tregt å taste SMS-er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...