Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

andre pc'r kan ikke koble til min

Anbefalte innlegg

andre pc'er på nettverket klarer ikke å koble til min pc, hva kan problemet være?

jeg har skrudd på fildeling og tatt nettverks setup flere ganger.

HJELP! jeg kan koble til andre pc'er og komme meg på internett...

jeg har installert ipx protokoll og net bios men kan fort satt ikke finne min pc og jeg har sp2.

Endret av Xneon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

IPX protokollen er utviklet av Novell, og grunnen til at den er med i Windows er som sagt for at Windows skal kunne kommunisere med NetWare servere.

Grunnleggende kommunikasjon mellom Windows baserte PC-er foregår med NetBIOS navn (NetBIOS over TCP/IP i nyere Windowsversjoner).

I et Windows basert Peer-to-Peer nettverk må man passe på at alle PC-er er i samme arbeidsgruppe, og selvfølgelig i samme nett (IP/subnet). De vanligste årsakene til at man ikke finner andre PC-er eller at andre PC-er ikke finner deg er lokal brannmur som sperrer eller man har ikke delt noe.

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat det samme problemet med mitt hjemmenettverk.. :dontgetit:

Jeg har den integrerte brannmuren til nvidia nforce 250Gb brikkesettet i tillegg til windows-brannmuren, men selv om jeg slår av begge disse kan jeg fortsatt ikke sette opp en arbeidsgruppe. Hver gang jeg prøver å sette opp en arbeidsgruppe, slår windowsbrannmuren seg på selv om jeg har slått den av... :(

Har det noe å si om jeg har installert Service Pack 2 for Windows XP? For det har jeg nemlig..

:hmm:

Lenke til kommentar
Er du i samme "workgroup" som de andre? Kan kanskje ha noe å si.

Har nok ikke noe å si nei, Prøv mange forskjellige ip'er hvis du bruker manuell addrese :p Prøv og reparer hvis du bruker automatisk.. Er verdt et forsøk hvis du ikke har prøvd da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...