halvardm Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hei jeg har funnet meg en fin gjestebok som jeg vil bruke. Men på den kan jeg kun legge inn et innlegg om dagen. Hvordan kan jeg få fjernet det ? <?php //INFO SOM SKAL FORANDRES $sendtil = "[email protected]"; $antall_tillate_tegn = "600"; $antall_tillate_tegn_per_linje = "70"; //INFO SOM IKKE SKAL FORANDRES $tekst_sjekking = strlen($tekst); $utregning = $tekst_sjekking - $antall_tillate_tegn; if ($tekst && $navn && ($tekst_sjekking > $antall_tillate_tegn)) { print ("<b>Du har ett for langt innlegg.</b><br>"); print ("Av sikkerhetsmessige grunner kan jeg ikke akseptere for lange innlegg<br><br>"); print ("<b>Informasjon om det du skrev:</b><br>"); print ("Ditt innlegg er på: <b>$tekst_sjekking</b> tegn "); print ("og den kan være på maksimalt <b>300</b> tegn.<br>"); print ("Det betyr at du må slette: <b>$utregning</b> tegn"); } else { $ip_file = "ipguest.dat"; $ip_date= date("yz"); //IP-datoen $ip_implode = implode("",file("$ip_file")); $ip_scan = "$REMOTE_ADDR$ip_date"; if (strstr($ip_implode,$ip_scan)) //sjekker IPen { print ("<b>FlOODING SPERRE</b><br>"); print ("Du har allerede skrevet deg inn i gjesteboken for idag.<br>"); print ("Vennligst vent til imorgen.<br><br>"); } elseif ($navn && $tekst) //sjekker infoen og skriver den inn { $from2 = "MinBok"; $subject = "Nytt innlegg i gjesteboken"; $message = " Du har fått en ny gjestebokinnskrivning. Nedenfor er infoen personen skrev inn:\n\n navn: $navn\n email: $email\n tekst: $tekst\n"; $headers = "From: $from2\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); //sender melding om innskrivning if (file_exists($ip_file)) //skriver inn IPen { $fp = fopen($ip_file,"r"); $iper = fread($fp,filesize($ip_file)); fclose($fp); } $fp = fopen($ip_file,"w"); fputs($fp, "$REMOTE_ADDR$ip_date \n"); if (isset($iper)) { fputs($fp,$iper); } fclose($fp); $tekst = ereg_replace("<","<",$tekst); //fjerner html-tags $tekst = ereg_replace(">",">",$tekst); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace("<","<",$navn); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace(">",">",$navn); //fjerner html-tags $tekst = wordwrap($tekst, $antall_tillate_tegn_per_linje, "<br>\n", 1); $dato = date("j/m-y"); //Dato $klokke = date("H.i"); //Klokkeslett $nynavn = "<tr>\n<td class=gjesteboknavn><b>$navn</b></td>\n</tr>\n"; //Nytt navn som brukes i skrivingen $nytekst = "<tr>\n<td class=gjesteboktekst>$tekst</td>\n</tr>\n"; //Ny tekst som brukes i skrivingen $nydato = "<tr>\n<td class=gjestebokdato>($dato kl.$klokke)</td>\n</tr>\n<tr>\n<td><br><br></td>\n</tr>\n"; //Registreringsdatoen $allinfo = "$nynavn $nytekst $nydato"; //All infoen som skal brukes i skrivingen $gjestebok = "gjestebokinnlegg.php"; if (file_exists($gjestebok)) //skriver inn i gjesteboken { $fp = fopen($gjestebok,"r"); $innskrivninger = fread($fp,filesize($gjestebok)); fclose($fp); } $fp = fopen($gjestebok,"w"); fputs($fp,$allinfo); if (isset($innskrivninger)) { fputs($fp,$innskrivninger); } fclose($fp); print ("Du er registrert. Webmasteren har fått beskjed om ditt innlegg "); print ("på email.<br><br>Du kan se ditt innlegg ved å åpne gjesteboken på nytt.<br>"); } else { print ("<b>Beklager, men obligatoriske felt mangler.<br>"); print ("Hvis du fylte ut alle opplysninger kan det hende at du ikke fylte "); print ("dem ut riktig. <br></b><br>"); print ("<input type=\"submit\" value=\"Tilbake\" width=\"66\" height=\"16\" name=\"goBack\" onclick=\"history.back(1)\">"); } } ?> Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Fjernet litt her og der. Prøv denne: <?php //INFO SOM SKAL FORANDRES $sendtil = "[email protected]"; $antall_tillate_tegn = "600"; $antall_tillate_tegn_per_linje = "70"; //INFO SOM IKKE SKAL FORANDRES $tekst_sjekking = strlen($tekst); $utregning = $tekst_sjekking - $antall_tillate_tegn; if ($tekst && $navn && ($tekst_sjekking > $antall_tillate_tegn)) { print ("<b>Du har ett for langt innlegg.</b><br>"); print ("Av sikkerhetsmessige grunner kan jeg ikke akseptere for lange innlegg<br><br>"); print ("<b>Informasjon om det du skrev:</b><br>"); print ("Ditt innlegg er på: <b>$tekst_sjekking</b> tegn "); print ("og den kan være på maksimalt <b>300</b> tegn.<br>"); print ("Det betyr at du må slette: <b>$utregning</b> tegn"); } else { $ip_file = "ipguest.dat"; $ip_date= date("yz"); //IP-datoen if ($navn && $tekst) //sjekker infoen og skriver den inn { $from2 = "MinBok"; $subject = "Nytt innlegg i gjesteboken"; $message = " Du har fått en ny gjestebokinnskrivning. Nedenfor er infoen personen skrev inn:\n\n navn: $navn\n email: $email\n tekst: $tekst\n"; $headers = "From: $from2\r\n"; mail($sendto, $subject, $message, $headers); //sender melding om innskrivning if (file_exists($ip_file)) //skriver inn IPen { $fp = fopen($ip_file,"r"); $iper = fread($fp,filesize($ip_file)); fclose($fp); } $fp = fopen($ip_file,"w"); fputs($fp, "$REMOTE_ADDR$ip_date \n"); if (isset($iper)) { fputs($fp,$iper); } fclose($fp); $tekst = ereg_replace("<","<",$tekst); //fjerner html-tags $tekst = ereg_replace(">",">",$tekst); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace("<","<",$navn); //fjerner html-tags $navn = ereg_replace(">",">",$navn); //fjerner html-tags $tekst = wordwrap($tekst, $antall_tillate_tegn_per_linje, "<br>\n", 1); $dato = date("j/m-y"); //Dato $klokke = date("H.i"); //Klokkeslett $nynavn = "<tr>\n<td class=gjesteboknavn><b>$navn</b></td>\n</tr>\n"; //Nytt navn som brukes i skrivingen $nytekst = "<tr>\n<td class=gjesteboktekst>$tekst</td>\n</tr>\n"; //Ny tekst som brukes i skrivingen $nydato = "<tr>\n<td class=gjestebokdato>($dato kl.$klokke)</td>\n</tr>\n<tr>\n<td><br><br></td>\n</tr>\n"; //Registreringsdatoen $allinfo = "$nynavn $nytekst $nydato"; //All infoen som skal brukes i skrivingen $gjestebok = "gjestebokinnlegg.php"; if (file_exists($gjestebok)) //skriver inn i gjesteboken { $fp = fopen($gjestebok,"r"); $innskrivninger = fread($fp,filesize($gjestebok)); fclose($fp); } $fp = fopen($gjestebok,"w"); fputs($fp,$allinfo); if (isset($innskrivninger)) { fputs($fp,$innskrivninger); } fclose($fp); print ("Du er registrert. Webmasteren har fått beskjed om ditt innlegg "); print ("på email.<br><br>Du kan se ditt innlegg ved å åpne gjesteboken på nytt.<br>"); } else { print ("<b>Beklager, men obligatoriske felt mangler.<br>"); print ("Hvis du fylte ut alle opplysninger kan det hende at du ikke fylte "); print ("dem ut riktig. <br></b><br>"); print ("<input type=\"submit\" value=\"Tilbake\" width=\"66\" height=\"16\" name=\"goBack\" onclick=\"history.back(1)\">"); } } ?> Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Funket fett! Takker så meget! Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Foresten.. Prøver å sette inn <p> slik at det ikke blir svart tekst. Finner ikke ut hvor jeg skal sette inn <p>.. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 bytt ut <b> med <p> ? Søk i dokumentet Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Ok, virket nå.. Virka ikke i sted, men det er jo grett. Nå når jeg har sendt inn et innlegg kommer det opp på en ny side: Du er registrert. Webmasteren har fått beskjed om ditt innlegg på email. Du kan se ditt innlegg ved å åpne gjesteboken på nytt. Hvordan får jeg han sendt tilbake til gjesteboken ? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 header("Location: http://url_til_scriptet/"); Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hvor skal jeg sette inn det da ? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Etter, eller eventuelt i stedet for: print ("Du er registrert. Webmasteren har fått beskjed om ditt innlegg "); print ("på email.<br><br>Du kan se ditt innlegg ved å åpne gjesteboken på nytt.<br>"); Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 Hmm, nå kom det bare som en ny side, med samme innhold. Det var samme siden som kom opp, men uten CSS. Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 (endret) Anyone ? Vær så snill! Endret 6. desember 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå