Gå til innhold

Stort Ram problem!.

Drdaniel

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem. Når jeg kjører Rammen [ 2x 512 Pc3200 Twinmos ] i dual så får jeg "Refrence memory cannot be read" + at pcen blir veldig ustabil og memoryTest fastslår at det er noe feil.

Det som er litt rart er at pcen funker perfekt med begge brikkene når de ikke kjører i dual. Dette er veldig irriterende i- og med at det går mye bedre med dual ram. Vertfall når jeg skal klokke pcen. :hmm:

Kan det ha noe med at den ene Twinmos brikken er Winbond og den andre ikke?

Enda jeg ikke trur at det skal ha noe betydning siden de begge har samme timings. [ 2,5 - 3 -3 7 ] Har også prøvd å øke volten på rammen, men det hjalp lite.

Takker for all hjelp.

Specs i signature.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg har et problem. Når jeg kjører Rammen [ 2x 512 Pc3200 Twinmos ] i dual så får jeg "Refrence memory cannot be read" + at pcen blir veldig ustabil og memoryTest fastslår at det er noe feil.

Det som er litt rart er at pcen funker perfekt med begge brikkene når de ikke kjører i dual.  Dette er veldig irriterende i- og med at det går mye bedre med dual ram. Vertfall når jeg skal klokke pcen.  :hmm:

Kan det ha noe med at den ene Twinmos brikken er Winbond og den andre ikke?

Enda jeg ikke trur at det skal ha noe betydning siden de begge har samme timings. [ 2,5 - 3 -3 7 ] Har også prøvd å øke volten på rammen, men det hjalp lite.

Takker for all hjelp.

Specs i signature.

Jeg tror brikken må være helt like for å kjøre Dual Channel :roll:

Har alltid kjøpt "Matched" 2x512MB kits, og de funker alltid i Dual Channel :D

Hadde et kit med 2x512MB TwinMos PC3200 (CL2.5) (Uten winbond) og de fungerte uten problemer, men jeg hadde Latency 2.5-3-3-8 tror jeg :ermm:

Nå har jeg et kit med 2x512 Corsair TwinX1024-4400C25 og de fungerer også uten problemer. Eneste har litt prob. med å stille best mulig Latency :ermm:

Prøv å få tak i to identiske :thumbup:

Med vennelig hilsen

[WarRUs]AlucarD alias DocF666 :D

Lenke til kommentar

Tenkte kanskje at det kunne være problemet jeg også.

Har en kompis som har 2x matched Twinmos brikker, så jeg må nesten prøve hans og se om jeg får samme problemet.

Hvis det er problemet da får jeg se om jeg får skaffet meg en ny identisk Twinmos brikke. Men hva er best, med eller uten Winbond? :hmm:

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Tenkte kanskje at det kunne være problemet jeg også.

Har en kompis som har 2x matched Twinmos brikker, så jeg må nesten prøve hans og se om jeg får samme problemet.

Hvis det er problemet da får jeg se om jeg får skaffet meg en ny identisk Twinmos brikke. Men hva er best, med eller uten Winbond?  :hmm:

Takk for hjelpen!

Vet ikke om med eller uten WinBond er best :ermm:

Men du får prøve :thumbup:

Med vennelig hilsen

[WarRUs]AlucarD alias DocF666 :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...