Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble til vpn- server via trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Har problemer med å koble min bærbare maskin til skolens vpn- nettverk via det trådløse nettverket. Problemet ser ut til å være at maskinen ikke vil koble seg på via det trådløse nettverket, mens det går helt fint via kabel. Har riktignok fått koblet meg på via det trådløse nettverket, men det varte bare en liten stund, og jeg kunne ikke komme meg på internett.

Snakket med brukerstøtten på skolen om dette, og etter mye frem og tilbake påstod de at det var noe gale med mitt trådløse nettverkskort. Dette virker underlig for meg, da maskinen (IBM x40) knapt er noen måneder gammel. Nettverkskortet er et Intel Pro/wireless lan 2100 og fulgte standard med pc- en. OS er xp sp1. Kan det hende det vil hjelpe å oppdatere til sp2, evnt installere drivere på nytt? Takker for alle innspill :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har du installert vpn klienten riktig? Hvilket program bruker du? Iallefall ved bruk av Cisco og WinXp, må du skru av Internet Connection Sharing (ICS) i XP før installasjonen av programmet. Du kan skru på ICS igjen etterpå...

For en god guide til installasjonen og frakobling av ICS, sjekk ut linken under, merk spesielt teksten under ""For brukere av WinXP"...

Installasjon av CiscoVPN under WinXP

Lenke til kommentar

Jeg får tilgang til det trådløse nettverket. Men jeg får ikke koblet meg på vpn skikkelig via det trådløse nettverket. Dvs- jeg får enkelte ganger koblet meg på, men kommer meg likevel ikke på internett. Men den trådløse forbindelsen til nettverket er alltid stabil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...