Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IP-telefon - til foreldre

Anbefalte innlegg

Hastigheten inn som er bedre enn min bør hjelpe. Har et par tips til deg, av egen erfaring (jeg er ingen ekspert):

Bluecom kommer med en løsning IP-telefoni, kombinert med ADSL-tjenesten de leverer. Dette er rett rundt hjørnet, om det ikke har kommet.

Selv har jeg dårig erfaringere med routere for trådløst nettverk til ip-telefoni, som SMC og 3Com, begge hyppige gjengangere i forumet til Telio.

Når du kommer til forumet til Telio ser du at forumet for tilbakemeldinger er stengt. Det har ikke skjedd uten grunn.

Som et eksempel skal jeg lime inn de siste titlene til i alt 1400 innlegg på Telios forum, som du da kanskje skjønner almenheten ikke har tilgang til:

- Ringe inn fungere ikke

- DØD Telefon

- Ringer andre enn inslått nr

- Kjører linjen i knestående

- Hører eko!

etc

Uansett hva du velger: Lykke til. Som du ser er det jo noen det har gått bra med også, men det overrasker meg, for jeg kjenner ingen som er fornøyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke slik at en kan kun ha 1 IP telefon ? og ikke flere i huset som vi kan med analog og isdn telefon?

Det var visst snakk om at en kunne legge inn en splitter, og dermed få 2 plass til en tlf till..

Jeg har en slik splitt som passer beskrivelsen fra modem tiden...

Noen som vet om den vil funke? ;)

Anyways.. Har ikke Wlan her, så kanskje det blir da mindre problematisk?

Bluecom er ikke tilhjengelig her, så det er nok ikke et alternativ..

Men det er jo ikke bindingstid, så kan vel alltids bytte hvis noe bedre dukker opp ;)

Vi har en 704\128 linje fra Telenor her. Hva er en anbefalt linje?

Jeg laster litt og sånn, er det slik at telefonen blir ubrukelig da?

Da blir vel Netlimiter veien å gå :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...