TeddyErt Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 jeg prøver å få ut et navn med fscanf. Filen er delt opp med : mellom hvert felt. har kommet så langt: fscanf(f,"%s:%*:%*:%d:%*", &tab, &sek) Jeg får ut nummeret korrekt, men i tabellen legges hele linjen, ikke bare det feltet jeg vil ha. Hva er feil? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) Hvis du vil ha en løsning i C++ kan jeg ordne det. (altså ikke i C) Endret 10. desember 2004 av søppel Lenke til kommentar
saboi Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 (endret) problemet er at %s leser til den treffer whitespace (space, tab eller newline). siden feltene er delt opp i : er det første whitespacet den treffer newline på slutten av linjen. jeg er iikke sikker på om du kan sette din egen terminating character i *scanf. hvis ikke må du lese filen på en annen måte. eller så kan du bruke c++ hvor dette er lett edit: du kan prøve %[A-Za-z] eller [^:] istedetfor %s jeg har ikke noe kompilator tilgjengelig og jeg kan ikke regex så jeg aner ikke om det funker eller ikke, men du kan lese mer om det her http://www.opengroup.org/onlinepubs/007908...xsh/fscanf.html Endret 10. desember 2004 av saboi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå