tåa Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Etter en kommunikasjonssvikt kom jeg til å slette hele hele Mine dokumenter-mappen til søsteren min, med bilder og skolearbeid og alt. Det er en lang historie som jeg ikke skal kjede dere med, men det er i alle fall full krise i huset akkurat nå. Forgjeves har jeg lett etter et gjenopprettingsprogram som kan redde filer større enn 64 kB uten å måtte kjøpes. Jeg ber nå alle som aner noe som helst om dette om å hjelpe meg. Jeg har så utrolig dårlig samvittighet at det ikke kan beskrives, og mitt eneste håp nå er å redde filene hennes koste hva det koste vil. Hva er det beste programmet, og hvordan bruker jeg det? Trenger jeg noe annet spesielt, og spiller det stor rolle hvor lenge det er siden jeg slettet filene? Hver gang jeg har gjort noe spesielt med datamaskinen, har søsteren min spurt om hun kan komme til å miste noe. Neida, har jeg sagt, jeg vet hva jeg gjør. All hjelp mottas med andre ord med dyp og oppriktig takk. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Så vidt jeg vet så vil disse virke: File Scavenger http://www.quetek.com/prod02.htm GetDataBack http://www.runtime.org/ De er ikke gratis, men du sier både "koste hva det koste vil" og "uten å måtte kjøpes"? Her finner du kanskje noe gratis: http://www.softwarepatch.com/tips/howto-file-recovery.html Setter pris på feedback om du får det til. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 du sier både "koste hva det koste vil" og "uten å måtte kjøpes"? Jeg vet, burde kanskje ha skrevet det litt annerledes. Det jeg mente var at jeg ikke ønsker å kjøpe feil program, men samtidig gjør jeg hva som helst for å få disse filene tilbake. Takk for lenken. Skal prøve File Recovery 3. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Jeg har ikke prøvd denne, men kanskje den duger? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Husk: IKKE skriv til partisjonen du skal gjenopprette noe fra. Lenke til kommentar
*RiFkinD* Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 går det ikke ann og bruke gjennopprettings funksjonen til windows xp? stiller hele pc'en tilbake til valgt dato? Lenke til kommentar
tåa Skrevet 4. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2004 LarsC: Det har jeg fått med meg, men er det nok å skrive til en annen partisjon, eller må jeg i tillegg ha en ekstra harddisk? Ut ifra hva jeg har lest en del steder virker det nemlig slik. Og spiller det noen rolle hvilken partisjon gjenopprettingsprogrammet ligger på? *RiFkinD*: Den funksjonen gjenoppretter bare en tildigere konfigurasjon av systemet. Jeg prøvde File Recovery 3, men jeg kom ikke inn på D:, hvor filene en gang lå. I stedet fikk jeg feilmeldingen nedenfor. Vet noen hva dette kommer av? Access violation at address 004BD159 in module 'Filerecovery.exe'. Read of address 00005F55. Jeg prøvde også testversjonen av Get Data Back. Med denne fant jeg mappen jeg lette etter, men jeg kunne ikke kopiere noe uten å betale. I praksis førte ikke dette til noe, men jeg fikk i alle fall bevist for meg selv at det fortsatt finnes spor etter filene dypt inne i harddisken. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 5. desember 2004 Del Skrevet 5. desember 2004 LarsC: Det har jeg fått med meg, men er det nok å skrive til en annen partisjon, eller må jeg i tillegg ha en ekstra harddisk? Ut ifra hva jeg har lest en del steder virker det nemlig slik. Og spiller det noen rolle hvilken partisjon gjenopprettingsprogrammet ligger på? Nei, det holder at du har to eller flere partisjoner på samme disk. Det er selvsagt en fordel om du har to disker, men det er ingen nødvendighet. Jeg prøvde File Recovery 3, men jeg kom ikke inn på D:, hvor filene en gang lå. I stedet fikk jeg feilmeldingen nedenfor. Vet noen hva dette kommer av? Access violation at address 004BD159 in module 'Filerecovery.exe'. Read of address 00005F55. Hehe, ikke et bra tegn. Jeg prøvde også testversjonen av Get Data Back. Med denne fant jeg mappen jeg lette etter, men jeg kunne ikke kopiere noe uten å betale. I praksis førte ikke dette til noe, men jeg fikk i alle fall bevist for meg selv at det fortsatt finnes spor etter filene dypt inne i harddisken. De ligger der helt til du overskriver deler av dem. Når du sletter filer i Windows, fjernes bare pekeren til dem kan du si, selve plassen filen bruker blir ikke rørt. Svært store filer kan du nok få problemer med å opprette ( > 1GB). Lenke til kommentar
tåa Skrevet 8. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2004 De siste dagene har jeg vært litt opptatt, men her er jeg altså igjen. Jeg har nå forsøkt med EasyRecovery Professional, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvordan jeg bruker det. Jeg velger DeletedRecovery, D: og Complete Scan, og får da opp en liste med diverse mapper som har blitt slettet. Her stopper det for meg. Alle mappene under LOSTFILE heter ting som DIR1, DIR2 eller DIR11. Hvordan finner jeg den jeg er ute etter? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2004 Del Skrevet 8. desember 2004 har en demo på jobb, kan legge det her, og forklare en vei rundt, så du kan få tilbake tekst og bilder... det er vel godtatt på forumet her?? Lenke til kommentar
raybergs Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Etter en kommunikasjonssvikt kom jeg til å slette hele hele Mine dokumenter-mappen til søsteren min, med bilder og skolearbeid og alt. Det er en lang historie som jeg ikke skal kjede dere med, men det er i alle fall full krise i huset akkurat nå. Forgjeves har jeg lett etter et gjenopprettingsprogram som kan redde filer større enn 64 kB uten å måtte kjøpes. Jeg ber nå alle som aner noe som helst om dette om å hjelpe meg. Jeg har så utrolig dårlig samvittighet at det ikke kan beskrives, og mitt eneste håp nå er å redde filene hennes koste hva det koste vil. Hva er det beste programmet, og hvordan bruker jeg det? Trenger jeg noe annet spesielt, og spiller det stor rolle hvor lenge det er siden jeg slettet filene? Hver gang jeg har gjort noe spesielt med datamaskinen, har søsteren min spurt om hun kan komme til å miste noe. Neida, har jeg sagt, jeg vet hva jeg gjør. All hjelp mottas med andre ord med dyp og oppriktig takk. Hey Tåa Hvordan gikk det? Fikk du hentet frem filene igjen? Ray Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2004 Del Skrevet 9. desember 2004 Jeg har nå forsøkt med EasyRecovery Professional, men jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvordan jeg bruker det. Jeg velger DeletedRecovery, D: og Complete Scan, og får da opp en liste med diverse mapper som har blitt slettet. Her stopper det for meg. Alle mappene under LOSTFILE heter ting som DIR1, DIR2 eller DIR11. Hvordan finner jeg den jeg er ute etter? Du kan bruke filteret for å finne tingene du vil ha. De LOSTFILE-mappene er mapper som programmet ikke finner et opprinnelig mappenavn for elns. Se på mappene som dukker opp på vanlig måte først og gjenopprett dem. Så kan du leke med filteret for å finne det som evt. mangler. Du kan også kikke igjennom dem en for en, men det tar litt tid hvis det er veldig mange mapper. Har du god plass på den andre partisjonen/disken kan du naturligvis prøve å gjenopprette hele LOSTFILE-mappen. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 10. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2004 Har du god plass på den andre partisjonen/disken kan du naturligvis prøve å gjenopprette hele LOSTFILE-mappen. Jeg prøvde det nå nettopp, men både filene og mappene hadde fortsatt de samme ubegripelige navnene, og kunne ikke brukes til noe som helst. Hva har jeg gjort feil? Hadde satt pris på om aklla kunne legge ut det han hadde i tankene. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 hmm har vist glemt det var vel GetBackData det het, du kan åpne filene og lagre dem, men ikke lagre dem rett fra programmet... Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 er det noen tidsfrist man må redde filene innen? slik at de blir sletta 'endelig' etter en uke eller noe? jeg sletta hele musikkmappa til søs engang med ca 1500 sanger. haha hu blei sur ja. ble kvitt mye dritt da, linkin park og slikt. men det var ikke med vilje. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. desember 2004 Del Skrevet 10. desember 2004 er det noen tidsfrist man må redde filene innen? slik at de blir sletta 'endelig' etter en uke eller noe?jeg sletta hele musikkmappa til søs engang med ca 1500 sanger. haha hu blei sur ja. ble kvitt mye dritt da, linkin park og slikt. men det var ikke med vilje. nei... med det blir borte hvis du skriver over det området du har lagret de filene på Lenke til kommentar
airaM Skrevet 23. september 2005 Del Skrevet 23. september 2005 aklla: skriver over? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå