Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VM i fotball på internett


Anbefalte innlegg

Hei! er det noen som vet om det går an å se kamper fra VM streamet fra nettet? Hørete det gikk ann men vet ikke kor eg skal lette etter det. har bare vanlig kabel og får ikke med meg alle kamper. har ventet i 4 år men så skal ikke norsk sende noen nesten. VÆR SÅ SNILL OG HJELP MEG OG ANDRE SOM SIKKER VIL SE KAMPER FRA VM!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk itavisen.no

Der er det en artikkel om dette.

Det er kun de med Windows, som bruker minst Windows MediaPlayer 6. Altså: Mac og Linux kan ikke se disse kampene.

Jeg synes å huske at det var på ITAvisen jeg leste det.

Det var på FIFA sine sider man kan se kampene, og der er Yahoo som har rigget det opp i Windows Media format.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-01 00:02, Grimmy skrev:

Sjekk itavisen.no

Der er det en artikkel om dette.

Det er kun de med Windows, som bruker minst Windows MediaPlayer 6. Altså: Mac og Linux kan ikke se disse kampene.

Jeg synes å huske at det var på ITAvisen jeg leste det.

Det var på FIFA sine sider man kan se kampene, og der er Yahoo som har rigget det opp i Windows Media format.


 

Æsj

Lenke til kommentar

det eneste er at FIFA sender utifra noen nettsider de har, og det er 5 min høydepunkter fra kampene. Kostet 160 kroner eller noe mener jeg å huske.

 

står det ikke noe om det på itavisen.no, tro?

 

uansett tviler jeg noen streamer alle kampene. Det ville vel FIFA sette liten pris på tenker jeg...

 

Svensk TV sender en del, dansk TV sender endel, og ellers må man ha parabol eller kabel så man kan kjøpe VM-billett...

 

Dette har det jo vært VELDIG mye snakk om i mediene og alt da. Skaff dere en pub eller en kamerat eller noe som har Canal Digital da vel... :smile:

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-31 23:43, b-duvaland skrev:

Svensk TV2 sender 75 av de totalt 94 kampene.


 

Sjekk http://www.stv2.se (eller noe sånt?) og se om de har samme system som norsk TV 2 (som har sin "frihet" portal med interaktiv tv, hvor du blant annet kan se det som er på TV 2 akkurat nå). Hvis de har det så sender de kanskje kampene direkte over nettet også?

 

Edit : Har sjekket adressen, men den funket ikke. Noen som vet adressen til svensk tv 2?

 

_________________

AMD K7 650 MHz, 256MB RAM

120GB Western Digital HDD

Creative Live! Lydkort

Matrox G400

Plextor CD Brenner 24/10/40A

NextGenTel ADSL 2048/640

 

[ Denne Melding var redigert av: Afseth på 2002-06-01 12:50 ]

Lenke til kommentar

Øøhhh..

For å sende VM kamper, må man ha kjøpt rettigheter av det fra FIFA. Man kjøper da rettighetene til å sende det i et bestemt geografisk område (feks. land). Jo større område og flere seere, jo dyrere er det. Dersom man streamer det på nettet, vil hele verden ha mulighet til å se på. Dette ville ha kostet så mye i rettigheter at det ikke hadde vært lønnsomt.

Lenke til kommentar

HEI!

Har vært og skjekket rundt om på nettet hele natten men det ser ut at VM på internett er glemme sak. Som alt annet i livet dreier dette seg om PENGER.

idag gikk eg glipp av 2 kamper og VM ser ut som noe eg bare kan lese om. **** ta de store selskapene med rettigheter og penger stress.

Uansett er det glemme sak å kjøpre paraborl og greier.

For dyrt!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-02 20:09, covah skrev:

TV2 sender da ikke live på nettet?

Det er vel bare utvalgte program, sånn som nyheter og sport + endel andre programmer som blir sendt på nettet?


 

De har en egen knapp hvor det står noe sånt som "se hva som er på TV 2 akkurat nå", men mulig at den ikke fungerer når de ikke sender egenproduserte programmer? Mulig at det har noe med rettigheter å gjøre. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...