olepetter Skrevet 12. november 2001 Del Skrevet 12. november 2001 Ca halvparten av gangene jeg restarter maskinen min får jeg en checksum error. Maskinen må deretter resetes, gjerne opptil flere ganger før den starter ordentlig. Når den først starter fungerer den bra. Jeg har oppdatert biosen uten at dette hjelper. Hovedkortet er ett Aopen AK73-1394(A) Har noen peiling på hvordan jeg kan fikse problemet. Lenke til kommentar
Moonshade Skrevet 13. november 2001 Del Skrevet 13. november 2001 Dette lurer jeg også på. Har det samme problemet på ene maskinen min. Men det skal jo også nevnes at jeg har herja noe sinnsykt med det kortet... :wink: Lenke til kommentar
bjahoff Skrevet 14. november 2001 Del Skrevet 14. november 2001 Det kan vere at batteriet på hovedkortet er gåent, eller at det er dårleg kontakt (Fjøra over batteriet er for slapp) Har sett dette problemet på ein del eldre maskiner, men nye PCar har ofte batteryless design som gjere at ein kan bruke maskina normalt uten batteri. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 15. november 2001 Del Skrevet 15. november 2001 normalt uten batteri, haha, er ikke morsomt å stille inn bios hver gang man starter maskina eller da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå