Gå til innhold

Kjøpt feil strømforsyning?

mintman

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt følgende hovedkort:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300872&cks=PRL

Pluss denne strømforsyningen:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=112007&cks=PRL

Det jeg lurte på er at strømforyningen har 24 pin mens hovedkortet bare har 20?

Er dette riktig? Kan jeg bare kjøre med 2 pin til overs på hver side?

Sier takk til all hjelp.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som det er flere og flere som gjør denne feilen (inklusive meg)... Det er på tide butikkene skiller bedre mellom disse to typene... Hvor mange vet igrunn at en ATX2.0 har 24 pin mens en ATX1.0 har 20 pin?

Jeg har enda tilgode å se et godt svar på HVORFOR de har endret denne kontakten... Det er ikke noen nye spenninger som ligger i den, siden begge strømforsyningene kan brukes om hverandre med en overgang...

Endret av neonX
Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen. da har jeg lært noe nytt i dag og :)

Dro til datakjeden og fikk byttet den med en Be Quiet! strømforsyning, men da dukket det opp et annet spørsmål. Bakpå denne er det ikke en 220 - 110V knapp, men det står bare A-L-M og på andre siden av knappen 1 ovenfor A, 2 ovenfor L osv.

Jeg er livredd for å gå på en smell her(bokstavelig talt ;) )

Hva skal den stå på? Den står default på A, og skal vel tro at den kommer riktig fra butikk, men man vet aldri.

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar

Jeg har BeQuiet!, og de knappene er viftestyring. :)

Pga siden til bequiet får jeg ikke direktelinket, men gå inn på ww.be-quiet.de -> English -> Enter -> Power Supplies -> Colorline (Jeg vet ikke om du har Colorline, men denne forklaringen står bare på Colorline-siden.) -> Description. Nå kan du klikke på de tre tekst-knappene hvor det står Low, Medium og Auto. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...