DJViking Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg plugget i mitt nye Logitech tastatur og begynte dermed å få problemer når jeg skriver. Noen(ganske ofte) ganger når jeg trykker på en tast(normalt trykk kraft) så løper tastaturert løpsk. Istedet for å gi meg et tegn gir den meg mange. Eksempel: Dette er en testsetning. Deeeeeeeeeeeete er en testsetniiiiiiiiiiiing Antall ekstra tegn kommer an på hvor hardt jeg trykker på tasten... Å trykke CTRL+V forårsaker at den blir limt in mange ganger Er dette noe med tastaturet selv eller med KDE instillingene(Hadde ikke disse problemene med det gamle tastaturet)? Lenke til kommentar
highlander Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Har du drivere til tastaturet? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Hvilken distro bruker du? Lenke til kommentar
dvj Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Deeeeeeeeeeeete er en testsetniiiiiiiiiiiing Det er ikke tilfeldigvis et trådløst tastatur med dårlig batteri ? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Prøv xset r rate, den setter repeat-rate til default. Eventuellt kan du legge til noen verdier etterpå for å endre repeat-rate. For å føle hvordan DJViking har det kan man skrive: xset r rate 1 100 DDDDDDDDDdddaaaaaaaa bbbbbbbbbllllliiiiiiirrrrrrrrrrr rrrrrrrrrreeeeeeeeessssssssuuuuuuuulllllllltttttaaaaaaaaaaaattttttttttttteeeeeeeeeeeettttttttt nnnnnnnnooooooooooeeeeeeeeeeee ssssssssssllllllllliiiiiiiikkkkkkk ssssssssssooooooooommmmmmmmm dddddddddddeeeeeeeeeeettttttttttttteeeeeeeeeeee....... Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Deeeeeeeeeeeete er en testsetniiiiiiiiiiiing Det er ikke tilfeldigvis et trådløst tastatur med dårlig batteri ? Tenkte akkurat på det samme, hadde det samme problemet selv med et trådløst tastatur.. Fiksa seg etter nye batterier Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 SuSE 9.2 Ikke trådløst.. Logitech Media Keyboard Fikk med en CD .. antagelig drivere der.. Men kjenner jeg verden rett er det ikke tilretta Linux. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Prøvde du det jeg foreslo? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Prøvde du det jeg foreslo? xset r rate Xlib: connection to ":0.0" refused by server Xlib: No protocol specified xset: unable to open display ":0.0" Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Du må gjøre det som din egen bruker. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Stilte ned hastigheten på repetisjon i KDE kontrollpanel..Ser ut som det virket Merkelig at det nye tastaturet skulle virke annerledes på det nivået enn det gamle tastaturet som virket bra på et høgere repetisjonsnivå Endret 3. desember 2004 av DJViking Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Prøv xset r rate, den setter repeat-rate til default.Eventuellt kan du legge til noen verdier etterpå for å endre repeat-rate. For å føle hvordan DJViking har det kan man skrive: xset r rate 1 100 DDDDDDDDDdddaaaaaaaa bbbbbbbbbllllliiiiiiirrrrrrrrrrr rrrrrrrrrreeeeeeeeessssssssuuuuuuuulllllllltttttaaaaaaaaaaaattttttttttttteeeeeeeeeeeettttttttt nnnnnnnnooooooooooeeeeeeeeeeee ssssssssssllllllllliiiiiiiikkkkkkk ssssssssssooooooooommmmmmmmm dddddddddddeeeeeeeeeeettttttttttttteeeeeeeeeeee....... Okai, jeg er da såpass dum, at jeg bare måtte teste den kommandoen der. Redningen min ble at noen på irc var såppass oppegående at de skrev "xset r rate" for meg, så jeg kunne lime det inn i en terminal. Men du kunne ikke være så grei og poste en lett måte å fikse problemet på? Eller må man bare sitte og knote med backspace i en evighet? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Klok av tidligere skade skrev jeg først xset r rate. Så var det bare å knote med piltaster for å scrolle oppover til den linja. Eventuellt kan man skrive det 5 ganger, da blir det lettere å treffe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå