Gå til innhold

FFS! Hva er galt med skjermkortet?!

mihcaoj

Anbefalte innlegg

Fy søren.. Når leser her rundt på forumet, så ser jeg at det er mange som har "mye" dårligere pc enn meg her, men spiller HL2 med alt på high. Jeg har

AMD Athlon 64 3400+

2x512 pc3200(400mhz)

X800PRO ViVO 256mb

nyeste catalyst(som jeg fant her på forumet)

Hvorfor får jeg ikke spille med alt på high? Jeg kan ikke engang ha på 800x600 med alt på high(AA og AF) i HL2, for ikke å snakke om Doom3. Jeg føler meg grundig lurt egentlig. Vær så snill og hjelp meg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... merkelig for med X800pro bør du kunne kjøre i 1280x1024 med alt på high også med AA/AF....

Hmm... skjerm har du?? hvis du har en mini skjerm med 800x600 oppløsning så er det standard.... men det er det vel ikke mange folk som har :hmm:

merkelig problem... prøv å bruk drivercleaner først, så går du tilbake (f. eks hvis du prøve catalyst 4.11, prøv 4.10)

Lenke til kommentar

Oi, beklager: 3dmark 03/05: 10024/4600(disse resultatene er vel normale, er de ikke?) De er ihvertfall det etter hva jeg har lest på andre sine resultater av disse testene på dette forumet

Og forresten, pcen er helt ny, har altså ikke hatt noen andre grafikkort.

Skjermen er en 19tommer Samsung SyncMaster 759p.

Endret av mihcaoj
Lenke til kommentar

Hmm... merkelig... normal 05 score ihvertfall 03 også....

og ingenting i veien med skjermen....

HK har du? AGP speed? 4x eller 8x (tror ikke det betyr så mye)

Hmm... la du inn AGP drivere, (mest sannsynlig på HK cd-en..)

bare i Half-Life 2 og Doom3 du opplever sånn som dette?

evt. prøv nyeste patch til doom 3

utenom dette er jeg helt blank... :ermm:

Lenke til kommentar

Hmm... Må ut en tur nå, men er tilbake kl 20.30 ihvertfall.. Skal sjekke om jeg har lagt inn AGP driverene da, noe som jeg tror jeg har gjort ettersom jeg la inn alt som lå på cdene som fulgte med.. :(

Er ikke så stødig på HK, men kan det være HK socket 754?

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om Doom3, ettersom jeg spiller mer Half Life 2.

Fortsett å kom med tips, please.. :(

Lenke til kommentar
Det er nok noe tull i selve spillet.

Du har ikke hatt noen problemer med å indentifisere skjermkort o.l.?

Nei.. Tror ikke jeg har hatt noe problemer med det nei.. Og forresten, det virker helt fint i WarCraft 3 FT ihvertfall.. Ikke fullt så bra på Tribes: Vengeance..

Lenke til kommentar

Ikke så mye erfaringer i dette. Men har hørt før at folk har fått minnekonflikt i amd 64 baserte systemer. AMD skal vistnok være ganske krevne på minnet. Men dette er bare en tynn teori fra min side, kanskje noen andre vet mer om dette?

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
Installert DX9?

Kjørt de nyeste oppdateringene?

Noen prosesser som tar 99% av cpu kraften?

Reinstallere Windows?

Adaware?

Virus?

DX9? Hvilke nyeste oppdateringer?(Jeg har ikke originalt win xp)

Ingen prosesser som tar mye cpu kraft, jeg lukker alltid alt(utenom msn) når spiller.

Finner ingen virus på pcen(har sjekka)

Adaware... pcen er 3 uker gammel, men har du en link til adaware prog?

Lenke til kommentar

Her har du 4.12 Beta Catalyst driverne som er spesielt laget for HL2, bruker dem selv og jeg har ingen problemer ;)http://www.ati.com/support/infobase/4701.html :D

System :love:

AMD Athlon 64 3500+ (s939)

Sapphire Radeon X800XT PE

2x512 Corsair TWINX1024-4400C25

MSI K8N Neo2 Platinum Edition-54g

2x 80GB Maxtor DaimondMax9 SATA (skal kjøpe to par Raptor HD(er) snart) ;)

Thermaltake Silent PurePower 480W

Spill FPS :p

-CS Source 45-130fps 1280x960 High på alt og 16xAF og 4xFAA

-HL2 45-80fps 1280x960 High på alt og 16xAF og 4xFAA

-Doom3 45-60fps 1280x960 Ultra High og 16xAF og 2xFAA

-FarCry 45-80fps 1280x960 High på alt og 16AF og 2xFAA

-Joint Ops:Typhoon Rising og Escalation 45-80fps 1280x960 Highest og 16xAF og 2xFAA

-Batlefield Vietnam 45-130fps Highest og 16xAF og 4xFAA

3DMark05 6040 poeng

Så klart jeg kan jo også få høyere score med et eldre skjermkort, men det sier seg selv. Man trenger ikke høy IQ for å skjønne hvorfor :nei:

Med vennelig hilsen

[WarRUs]AlucarD alias DocF666 :D

Endret av docf666
Lenke til kommentar

Noen av oss er tydeligvis bare mer uheldig enn andre. Jeg har samme problem som trådstarter. Det vil si, jeg har ikke testa DOOMIII enda.

Men når det gjelder HL2, tror jeg det må være noe feil med spillet som må fikses i en patch.

Seriøst; jeg spiller HL2 i 1280x1024, med de settingene spillet automatisk valgte(High på alt), og 4xAF og 2xAA.

Noen steder ligger jeg nok på en høy og jevn FPS, men på de verste stedene tryner PCen min fullstendig, og det hakker som bare det(ca. 2FPS kanskje).

Men grunnen til at jeg tror det må være noe som kan patches en eller annen gang, er at jeg for eksempel får hakking helt i begynnelsen av spillet, mens G-man snakker. Altså på det sannsynligvis minst krevende stedet i spillet. Samtidig får jeg fin flyt andre steder i spillet som er store og krevende, f.eks. i Dark Energy("karusellen").

Kjører nå en del tweaks(laget en autoexec.cfg som skulle fikse en del ting), og det hjalp litt, men det hakker fortsatt her og der.

Så jeg venter egentelig bare på at Valve skal sende ut en ny patch.

Jeg har forøvrig aldri fått så ekstrem ytelse som andre med tilsvarende utstyr sier at de får, selv med helt annet utstyr enn jeg har nå. Kanskje det kommer bedre strøm ut av kontaktene hos andre eller? :hrm:

Lenke til kommentar
Noen av oss er tydeligvis bare mer uheldig enn andre. Jeg har samme problem som trådstarter. Det vil si, jeg har ikke testa DOOMIII enda.

Men når det gjelder HL2, tror jeg det må være noe feil med spillet som må fikses i en patch.

Seriøst; jeg spiller HL2 i 1280x1024, med de settingene spillet automatisk valgte(High på alt), og 4xAF og 2xAA.

Noen steder ligger jeg nok på en høy og jevn FPS, men på de verste stedene tryner PCen min fullstendig, og det hakker som bare det(ca. 2FPS kanskje).

Men grunnen til at jeg tror det må være noe som kan patches en eller annen gang, er at jeg for eksempel får hakking helt i begynnelsen av spillet, mens G-man snakker. Altså på det sannsynligvis minst krevende stedet i spillet. Samtidig får jeg fin flyt andre steder i spillet som er store og krevende, f.eks. i Dark Energy("karusellen").

Kjører nå en del tweaks(laget en autoexec.cfg som skulle fikse en del ting), og det hjalp litt, men det hakker fortsatt her og der.

Så jeg venter egentelig bare på at Valve skal sende ut en ny patch.

Jeg har forøvrig aldri fått så ekstrem ytelse som andre med tilsvarende utstyr sier at de får, selv med helt annet utstyr enn jeg har nå. Kanskje det kommer bedre strøm ut av kontaktene hos andre eller? :hrm:

Tusen takk for at du deler dette med meg!(er ikke fullt så frustert/forbanna nå lenger). Tanken på at et kort som koster 4000kr ikke virker 100% er virkelig irriterende! Håper virkelig vi får en patch som kan gi oss svaret på dette!

Det "må" nok være spillet som gjør det ettersom jeg får 4600 poeng med x800pro kortet i benchmark 05..

Lenke til kommentar

jeg har ikke ultra , men GT ;)

Men jeg har faktisk samme problemet i hl2 :q

detter ned på 10-20-30 fps på store områder med de settingsene jeg får automatisk..

Noe sånn 4xAA 16xAF high high 1024x768.

Jeg tenker på å kjøpe nytt hardware ..

Men dere har jo nytt .. .Hmm

Men jeg kan ihvertfall spille doom3 på ultrahigh hakkefritt... Hmmm

Rart

Lenke til kommentar

Kan være greit å lese denne siden om dette problemet.

Spesiellt la jeg merke til det han sier her:

For NVIDIA video card owners, there is a remaining stuttering problem that is still being worked on and for that reason, the new in game setting that enables the stuttering fix is disabled currently on NVIDIA hardware.

Altså vil ikke den patchen som er ute nå fikse noe for Nvidia eiere, siden 'stutter fixen' ikke kan slås på for de som har Nvidia kort.

Det stemmer isåfall med det jeg har erfart, for jeg merket ingen forskjell etter at patchen var lagt ut. Siden jeg starter maskinen og dermed Steam hver dag, regner jeg med at jeg er oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...