Zlatzman Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Håper noen kan hjelpe meg her. Saken er slik: Hver gang en lyd starter eller stopper kommer det en ulyd fra høyttalerne. Jeg er ikke så veldig god til å forklare deg jeg hører, men en "dunk" kan kanskje være beskrivende? Det er den samme lyden som kommer når jeg bytter kanal på recieveren i stua, eller når DVD-filmen jeg ser på bytter fra et spor til et annet (også dette i tilknytning til TV og anlegget der). Jeg har MSI K8N Neo2 Platinum hovedkort og bruker onboard AC'97 lyd. Jeg har installert de siste driverne for AC'97. Høyttalerne er Altec Lansing 5100. Disse har kjørt uten problemer før, det er først nå i den siste tiden at lyden har kommet opp. Er usikker på hva jeg gjorde rett før / når lyden kom første gang. Dersom det er uklart hvilken lyd jeg mener er det bare å si fra, dersom noen vet hva jeg mener og har en bedre definisjon av den kunne det også vært fint om dere spesifiserer litt. -Zlatzman Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 For meg virker det som at det kan være et jordingsproblem. Bruker eller brukte du du jordete støpslern? Hva hvis du setter høyttalerene i et annet enn PCen (helts bruke en annen kurs)? Enten det, eller så kan det jo være statisk elektrisitet i D/A-konverteren? Er dette et varig problem? Hva skjer hvis PCen står av over natta? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 (endret) Skal flytte over PC til jorda kontakt ved neste reboot og sjekke da. Har ikke hatt PC stående over natta, men problemet er der fra jeg slår den ved 14:00 tiden og til den skrus av 23:00 eller noe sånt. Edit: Da er PC over på jorda kontakt, og lyden er stadig der. Når jeg tenker mer over det er lyden kanskje mer lik en "pop" lyd, men den er lav. Jeg er usikker på om det er et software problem eller et hardware problem. Forslag til fjerning av lyd mottas med takk. Edit2: Lyden ble borte, usikker på hva som gjorde at den forsvant. Har gjort følgende siden i går: - Bytta grafikkort fra MSI 6800 til Asus GeForce 4400Ti og tilbake, med medfølgende driverbytte. - Skrudd av overklokking av CPU Merkelig, men det funker i alle fall. Endret 4. desember 2004 av ZLatzman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå