Gå til innhold

Nytt lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg nye høytalere, 5.1 inspire 5300. Saken er den at mitt kr7a hovedkort + windows xp + audigy ikke er mulig å få til å gå ( gå til http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/sound.htm for detaljert forklaring) og har derfor solgt det. Dermed må jeg har et nytt, og tenker på Creative Soundblaster Live 5.1 Digital. Dette funker bra med mine høytalere? Og er de bra? God lyd? Erfaringer fra spill? Funker de glatt i winxp? Er det noen alternativer til dette kortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hat live plantium kortet og har audigy ex nå..

Live har en "bugg" støy nå fks winamp og kazaa er på...da hører jeg sånn dere knitre lyder.....

Kanskje dette skjer bare i min maskin.. hvem vet. jeg er iallfall stor fornøyd med ex'en min...

Har dtt3500 digital og... feit lyd

Lenke til kommentar

Live! 5.1 funker glkimrende det. Brukte det før til mitt DTT 3500 anlegg, og etter byttet til Audigy, må jeg si at forskjellen ikke er så stor. Dessuten koster Live! 5.1 bulk bare ca. 350 kr. Gå for det du. Hadde ingen problemer med det da jeg hadde det.

Lenke til kommentar

Jeg har jo skrevet at jeg ikke kan ha audigy. WinXP+Kr7a+audigy funker ikke. HK ødlegger faktisk audigy kortene... ( i 80% av tilfellene ) derfor må jeg ha nytt. Jeg skal ikke ha vanlig, men 5.1 digital. Den koster 50 spenn mindre en audigy. Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:

Den 2002-06-01 09:37, gthaman skrev:

Jeg har jo skrevet at jeg ikke kan ha audigy. WinXP+Kr7a+audigy funker ikke. HK ødlegger faktisk audigy kortene... ( i 80% av tilfellene ) derfor må jeg ha nytt.

Javel? Har ingen problemer i WinXP jeg. Men så kjører jeg WinXP Pro også da. :wink:

Bare se på signaturen min. Fungerer som en drøm!

Lenke til kommentar

Jeg mener da det er digital 5.1 utgang på mitt Soundblaster Live! 5.1 Player jeg da...

Har ikke hatt noe problemer med mitt lydkort! Cretive har bare en vanvitig irriterende greie med driverene som gjør at man må registrere seg hver gang man reinnstallerer de..

De skulle hatt en sånn "Stop bugging me" knapp!

Lenke til kommentar

Min bror har et Live 5.1 kort.

Det er go kvalitet på kortet. Det har også innebygget AC-3 /Dolby Digital dekoder), men denne må du ha en SPDIF-kabel og SPDIF- kontakt på forsterkeren for at det skal fungere. Eller du kan kjøpe et lite 5.1 system fra creative også!

Lenke til kommentar

Har selv Creative SB Live 5.1..... har aldri fått testa det helt fult ut (har bare noen standar "plastkasser" ved PC'en...) & hodetellefoner til ikke så mange hundre kr. :smile:

Live5.1 låter bedere en mitt gammle "Yamaha on-board" som er på pII hovedkorte.

Live funker helt topper's i Win98....

Live 5.1 tror i-hvert-fall jeg skulle være et greit valg....

Mvh.LOZER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...