Gå til innhold

Det beste nyhets publiserings-systemet

Anbefalte innlegg

Har drevet å lett litt rundt her på forumet nå og det virker på meg som om at de tre mest utbredte nyhets publiserings-systemene er: Cutenews, Cutenews-aj fork og Wordpress.

Jeg har bare erfaring med cutenews og lurer derfor på om jeg bør prøve noe annet denne gang. Noe jeg savnet på cutenews var blant annet at det var tungvindt å laste opp bilder til nyhetene uten at det ble tull. Jeg skulle også hatt en funksjon som gjorde det mulig å få nyheten med den nyeste kommentaren til å komme øverst. Er dette funksjoner på noen av de overgående? Er det eventuelt andre alt. som er bedre enn de som er nevnt over?

Alle forslag tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg, personlig, liker veldig godt aj-fork. Det har fine funskjoner og plugins, samt det geniale(IMO) template systemet til cutenews. Eneste er at det generer utrolig tungvinte URI-er, men det blir endret i aj-fork 168.

Lett å bruke og! :thumbs:

Spør du meg, gå for det :)

EDIT: aj-fork har en mulighet som heter "Reverse Comments" som gjør slik du ønsker, dvs. nyeste kommentarer øverst.

Opplastingen av bilder har jeg da heller ingen problemer med ;).

Endret av prøvekanin
Lenke til kommentar

Hei,

I nyeste versjon av AJ-Fork, kommer ImageManager + Editor med, som kanskje vil bedre dine problemer med bildene?

Kommende versjon av AJ-Fork har også et «friendly-urls»-plugin som virker veldig fint, og genererer lesbare adresser. I tillegg også Markdown, som jeg synes var helt ypperlig.

Det jeg liker best med AJ-Fork kontra WP og TP, er at det tar 5 minutter å sette opp og konfigurere, da man slipper å endre hele templatessuppa (css + sidene), som jeg fort ble lei på de andre løsningene jeg har prøvd.

Dette med sortering etter siste nyhet med kommentar, er jeg ikke sikker på. :hmm:

Lenke til kommentar
aj-fork har en mulighet som heter "Reverse Comments" som gjør slik du ønsker, dvs. nyeste kommentarer øverst.

Vet ikke om det gjør akkurat det jeg vil. Jeg ønsker ikke å få den nyeste kommentaren først, det gjøres i vanlig cutenews også, jeg ønsker at hvis en person skriver en kommentar til en nyhet/innlegg som ikke ligger på toppen blir denne nyheten flyttet til toppen. Den nyheten med den nyeste kommentaren vil alltid ligge øverst.

Kommende versjon av AJ-Fork har også et «friendly-urls»-plugin som virker veldig fint, og genererer lesbare adresser. I tillegg også Markdown, som jeg synes var helt ypperlig.

Det er også noe jeg har savnet i den vanlige cutenewesen. Er jo genialt. Lasta ned aj-fork nå så da får vi se om det blir noe ut av det her.

Er det forresten noen som vet når den nyeste versjonen av aj-fork kommer ut? Hvordan er det med overføring av nyheter som er laget i den vanlige cutenewsen, er det noe problem å overføre disse over til aj-fork?

Takker for alle innspill så langt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...