teflonbinders Skrevet 3. desember 2004 Del Skrevet 3. desember 2004 Er fornøyd med kameraet, men det er et par punkter jeg sliter med : - Jeg har forsøkt å ta bilder av objekter i bevegelse, eksempelvis en fotballtrening i en gymsal. Disse bildene ble stort sett "groggy" - Tok også en masse bilder på en konsert i Oslo Spektrum. Det virker på meg som de led samme skjebne, de ble også groggy. (Her var det jo mørkere, noe som vel er et vesentlig moment). Er det slik at lukkertiden automatisk blir satt lengre når det er mørkt? Og at man derfor må være påpasselig med å holde kameraet stille? (Hva skjer om man bruker "ordinær" lukkertid i svakt belyste lokaler?) Hvordan får jeg til å ta bilder av objekter i bevegelse, uten at disse blir groggy? (gjelder også når det er lyst, jfr. gymsalen). Jeg kan ikke huske at jeg hadde samme problemer med mitt forrige kamera, Kodak DX6340 nemlig. Takknemlig for tilbakemelding Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 4. desember 2004 Del Skrevet 4. desember 2004 Hvis du ikke bruger blitz i mørke omgivelser vælger de fleste kameraer en længere lukkertid end i omgivelser hvor der er rigeligt med lys. Dette sker for at kameraet kan tage lys nok ind til at kunne producere et brugeligt billede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå