Gå til innhold

Øhm, hvordan faxe bhphotovideò?

Anbefalte innlegg

Hei

Har bestillt noe småsnacks fra bhphotovideo, det er min første bestilling derfra, så jeg skal også sende avgårde en kopi av Visakortet som fax til dem.

Men så var det nummeret da: 212-239-7549

Hva slags retningsnummer skal jeg benytte?!? :blush: Skjønner ikkeno jeg, de har jo retningsnr til USA, så retningsnummer til hver enkelt stat...eller?

Noen som har gjort dette før og har peiling på hva slags nummer jeg skal knattre inn i faxen for at dette skal kommer frem? Blir det 0012122397549, der 00 er "for utlandet" og 1 er retningsnummeret for usa ?

Bleh.... :(

Tnx

Endret av znapper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Faxe....? Trodde faxen var dødd ut for lenge siden.

Kan du ikke sende en e-post med bilde? Må jo være mye mer praktisk.

LOL, her er jeg på en fotoside og har kamera ved siden av meg, så tenkte jeg ikke på det! meeeneh..... :blush:

Faxen ble nå i allefall sendt avgårde, så tror alt skal ordne seg :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kan de ikke misbruke den informasjonen dere sender? Når man sende kopi av både for og baksiden så er det bare å bruke den informansjonen til å shoppe på andre websider :ermm:

Jeg sladdet bort de første 12 tallene men hvis de ikke godkjenner det så skal jeg ikke handle der mer. Det finnes en hel bunch med andre webshopper som ikke krever det...

Lenke til kommentar
Kan de ikke misbruke den informasjonen dere sender? Når man sende kopi av både for og baksiden så er det bare å bruke den informansjonen til å shoppe på andre websider :ermm:

Jeg sladdet bort de første 12 tallene men hvis de ikke godkjenner det så skal jeg ikke handle der mer. Det finnes en hel bunch med andre webshopper som ikke krever det...

Ingen fare. Det finnes sikkert tusenvis av norske fotografer som handler derfra uten problemer. Det er en dønn seriøs butikk, som har vært i New York siden lenge før internett ble oppfunnet. Årsaken til at de krever kopi av kortet ditt er at de vil unngå at folk bare skriver av tallene på andres kort og svindler dem. Tallene på kortet oppga du jo uansett under betalingen, så å sladde dem er det vel ingen vits i?

Lenke til kommentar

Jeg var også skeptisk til å sende fra meg kopi av begge sider av kredittkortet, blant annet pga. CVC-koden på baksiden. Jeg sendte forespørsel til Eurocard ang. dette og fikk følgende svar:

-----Original Message-----

From: [email protected] [mailto:[email protected]]

Sent: 6. januar 2005 10:55

Subject: RE: Handle fra B&H i USA

Europay Norge kundeservice takker for din henvendelse og sender med dette vår tilbakemelding.

Når et så velrenomert firma spør om denne type informasjon, skal ikke dette være noe problem, da er dette i henhold til sikkerhetsregler de har hos seg.

Ønsker deg en fortsatt fin dag.

Med vennlig hilsen

for Europay Norge AS

Nina Tharaldsen

kundekonsulent

Så nå sender jeg bestillingen min til B&H snart.. :-)

Lenke til kommentar

Nei, tallene som man oppgir når man bestiller noe fra dem blir automatisk sladdet. De ansatte har ikke muligjet til å se dem, kun de siste 4 sifrene. Jeg vet det pga. jeg har jobbet på en webshop før en gang i tiden.

Problemet er at de ansatte kan se hele kortinformasjonen fra kopien, inkludert CVC-koden. Det ville ikke være så lønnsomt om en utro ansatt fikk tilgang til den type informasjon....

Lenke til kommentar
Nei, tallene som man oppgir når man bestiller noe fra dem blir automatisk sladdet. De ansatte har ikke muligjet til å se dem, kun de siste 4 sifrene. Jeg vet det pga. jeg har jobbet på en webshop før en gang i tiden.

Problemet er at de ansatte kan se hele kortinformasjonen fra kopien, inkludert CVC-koden. Det ville ikke være så lønnsomt om en utro ansatt fikk tilgang til den type informasjon....

bhphotovideo er et over 30 år gammelt firma, og dersom de plutselig begynte med snusk tror jeg de hadde gravd sin egen grav på kort tid. Som du ser i innlegget over, kan heller ikke Eurocard se noen problemer med denne praksisen. Det er jo litt forskjellig praksis fra norske webshopper, men forskjellen er naturligvis at bhphotovideo har kunder fra hele verden og har litt større behov for slike tiltak. De har antakelig en god grunn til å benytte seg av metoden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...